Tuesday, January 2, 2007

حجاب در زیر زمین!؟

حجاب در زیر زمین!؟

وقتی این عکس را دیدم فکر کردم یکی از جلسات معمول زنان است که همه به زور حجاب سر کرده اند. چیزی که همیشه خشم و نفرت آدم را نسبت به جمهوری اسلامی و اسلام سیاسی دوباره زنده میکند. اما وقتی مطلب کنار عکس را خواندم متوجه شدم این اولین جلسه کمپین یک میلیون امضاء علیه قوانین زن ستیز است که چون به آنها جا نداده اند به ناچار در زیر زمین خانه یکی از اعضای کمپین جلسه را برگزار کرده اند. من اینجا نمی خواهم به این کمپین بپردازم ولی پیش خودم فکر کردم در زیر زمین خانه یکی از اعضا و بازهم رعایت حجاب!؟ نمی شد لااقل اینجا حجاب را برداشت؟
میدانم. حجاب شیشه عمر جمهوری اسلامی است و به شدت از آن دفاع میکند. اما گویی ما هم هیچوقت قصد نداریم این شیشه عمر را به زمین بزنیم. حتی وقتی در خانه یکی از اعضا دور هم جمع شده ایم بازهم گره این روسری هایی زورکی و اجباری این سمبل بردگی زنان و کل جامعه را باید زیر گلویمان سفت کنیم.
عکس میگرند، عکس چاپ میشود اگر بی حجاب باشد مشکل ایجاد میکند. شما اینرا نمی فهمید؟ چرا میفهمم اما لااقل نمی شد عکس ها از پشت سر باشد و بی حجاب؟ نه نه، به نظر من اینهم کوتاه آمدن است. باید حجاب را برداشت. لااقل در اینترنت و روی سایت ها باید حجاب را برداشت. لااقل در عکس ها باید حجاب را برداشت. تصورش را بکنید اگر همه زنان و دخترانی که در اینترنت وبلاگ دارند، مقاله مینویسند، مصاحبه میکنند، خصوصا آنها که سرشناسند از عکس های بدون حجاب شان استفاده کنند و یا در زیر زمین خانه یک عضو کمپین شان بی حجاب عکس بگیرند و روی اینترنت بگذارند چه میشود؟
سایت را می بندند؟ فیلتر میکنند؟ حتما از این کارها میکنند، اما میدانید از آنطرف چه اسکاندالی علیه جمهوری اسلامی و حجابش در سطح دنیا مطرح میشود؟ میدانید چطور همه بشریت متمدن و جریانات مترقی در جنبش زنان از شما به حمایت برخواهد خاست؟ مهمتر میدایند چه حمایتی در جامعه ایران از این حرکت خواهد شد؟ مطمئن باشید رژیم اسلامی در این نبرد شکست خواهد خورد.
حجاب را باید برانداخت. وقتش رسیده است

1 comment:

kamparvar said...

موافقم بله ما همیشه مشغول باج دادن و کوتاه آمدن هستیم و این دیگر جزئی از اخلاقیات ایرانیان شده باید الگوها و منشهای فرهنگی را تغییر دهیم