Friday, January 5, 2007

بازگشت به روزهای گذشته # 1

بازگشت به روزهای گذشته # 1
دریا کیانی
روزهای زیادی پیش می آید که گذشته مخصوصا روزهای تلخش از جلوی چشمهایم رژه می ره اولین بار که یادم هست که فهمیدم دخترم و با پسرها فرق دارم 6 یا 7 ساله بودم درست هم زمان به دوران انقلاب بود. دخترکوچک و شادی بودم که انرژی زیادی داشتم و عاشق بازیهای پسرانه و نه خاله خاله بازیهای دخترانه. ولی از همون موقع چشمهای خشمگین پدرم و دایی و اطرافیان منو به دنیای کثیف مذهبی کشاند در که در آن همه چیزگناه بود و نا پاک و پس من را پشت درهای بسته گذاشتند و روسری به سرم کشیدند. تازه انقلاب شده بود. جو عجیب و ترسناکی بود. من با تمامی کودکیم آن ناامنی را همه جا احساس می کردم . توی مدرسه یک دفعه تحول خاصی شد بعد از تعطیلهای زیاد یک دفعه به جای یقه و روبان صورتی یک روسری سیاه سرمون گذاشتن. دیگه اجازه نداشتیم با هیج پسری صحبت و بازی کنیم. یک دفعه از دنیای کودکی به دنیای محدود و مذهبی پرت شدیم اون دیوار از همون موقع کشید شد و سالهای سال بلند تر و بلندتر می شود. و اون روزها آغازی بود برای من و تمام هم سن سالهای من تا دریک آپارتاید (تبعیض) جنسی شدید و زیر سلطه مذهب سرکوب شده و در محدودیتی شدید رشد کنیم
ادامه دارد

No comments: