Saturday, January 20, 2007

نسبت یعنی چه؟؟؟

نسبت یعنی چه؟؟؟
نغمه کوشا - اصفهان

توی ایستگاه اتوبوس منتظر اتوبوسی که به مسیرم بخورد نشسته بودم ، پسری تقریبا" همسن خودم کنارم نشست و بعد از تقریباچند دقیقه پلیسی آمد و از اینکه آیا نسبتی با هم داریم یا نه پرسید، (همانطور که میدانید نسبت یعنی آیا ما 2 نفر با هم فامیل هستیم ، نامزدهستیم و یا اینکه این نسبتها را نداریم و در نتیجه باید بازجویی شده وجواب پس بدهیم) و چون نسبتی نداشتیم به نزدیکترین کیوسک نیروی انتظامی منتقل شدیم . من بیرون منتظر بودم و اون پسر داشت به مأمورین جواب میداد ، بعد از اون نوبت من بود، هم ترسیده بودم و هم به این فکر می کردم که چقدر این برخورد زننده و تحقیرآمیزاست و توهین به دو نفر که فقط دارند با هم صحبت می کنند . سربازی که بیرون مراقب من بود سوالهایی پرسید که چی شده و ... و از من خواست که هر چیزی که به من میگن ، من در مقابل جوابی ندهم و بگم چشم (یعنی هر توهینی که به شما کردند درست است و اگر حرفی بزنی و از رفتارت دفاع کنی به ضررخود شما تمام می شود). این پروسه با گشتن کیف (که باز هم مشخص نیست به چه حقی وسایل شخصی را بازرسی می کنند)و گرفتن تعهد و کلی تحقیر و توهین وتهدید مثل: ما می توانیم شما را به فلان شکنجه گاه بفرستیم و اونجا کارتون تمام و... تمام شد .اینکه آن ارتباط کوتاه ادامه داشت یا نه بماند
این اتفاق در ایران در هر شهری و برای هر جوانی می افتد و من این را تجاوز به حریم شخصی آدمها می دانم و دخالت در شخصی ترین مسئله ی هر انسان که هیچ کس حق دخالت و تصمیم گیری در آن را ندارد چه برسد به تهدید و توهین کردن و بازجویی شدن
شما چه نظری دارید؟

شماهم اتفاقات و خاطرات زندگی خود را برای ما بفرستید تا با ارائه آن، زندگی واقعی زنان را با هم مرورکنیم

No comments: