Wednesday, January 24, 2007

فیلم وکلیپ

در صحبتهایی که رد وبدل شده بود اشاره به این کرده بودند بعضی از دوستان که لغوحجاب جزو خواسته های اولیه زنان نیست و تنها حکومت نیست که مانع از پوشش آزاد زنان میشود ، بلکه خود مردم حجاب را میخواهند و با کسانی که آنرا رعایت نمیکنند ،برخورد میکنند
پس چند نمونه از اتفاقات واقعی زندگی اجتماعی مردم ایران را ببینیم . از سالیان قبل و از همین روزهای فعلی جامعه مان ، فکر میکنم به بحثمان کمک کند
7
8
از همین روزهای فعلی نمونه ای بسیار جالب از خواسته زنان و جوانان
لطفا بعد از کلیک روی لینک زیر برای تماشای فیلم به (پایین رفته) وبه پست / هشت مارس امسال، حجاب بی حجاب!؟ /بروید.!؟
9
کلیپ هایی کوتاه در مورد حجاب ، زنان و جوانان در برابر آن
10
11
12

شما چه نظری دارید؟
شماهم اتفاقات و خاطرات زندگی خود را برای ما بفرستید تا با ارائه آن، زندگی واقعی زنان را با هم مرورکنیم

8 comments:

Anonymous said...

دوستان عزیز سلام
وقتی مقاله شما در وب نوشتتان را خواندم بسیار خوشحال شدم از اینکه فرزندان این سرزمین آریایی اینگونه در پناه منطق به سوی گفتمان مدرنیته یعنی دفاع از حقوق بشر بویژه حق برابری زن و مرد پیش می روند.
بی تردید خورشید پیشرفت و توسعه بر ایران آریایی و باستانی ما طلوع نخواهد کرد و نخواهد تابید مگر اینکه برابری و حقوق اساسی همه اقوام و مردم ایران به میزانی برابر فراهم شود.
[من] نگارنده این مطالب خود از فعالان اجتماعی است که علی رغم اعتقاد راسخ به دموکراسی، لیبرالیسم و اسلام معتقدم آزادی و برابری باید برای همه ملت فراهم شود و مردم بتوانند آزادانه و در امنیت و رفاه زندگی آسوده داشته باشند. اما امیدوارم روزی برسد که بجای مبارزه با حجاب شما هم با اجبار مبارزه کنید با بی خردی افرادی که به اجبار می خواهند سعادت را به ما تحمیل کنند!
باری ایشان نمی دانند که بهشت زورکی نیست اما شما نیز شفاف و صریح بگویید که برابری و آزادی نه آنچه که دقیقا بی حجابی است!
به امید ایرانی آزاد، سر افراز و پیشرفته با فرزندانی شاداب و پر نشاط و پر امید برای آینده ای روشن
مسعود

Anonymous said...

دوست گرامى مسعود
شما براى باور داشتن به آزادي و برابرى چندين شرط قرار داديد كه خود اين شروط با آزادي و براربرى در تناقض است. اول اينكه نميدانم آزادى و برابرى و حقوق انسانى چه ربطى به آريايي و غيرآريايي و سرزمين آريايي داره؟ آيا جنبش براى آزادى و برابرى يك جنبش ملى آريايي است؟ از سر نژاد نميتوان به آزادي رسيد. اتفاقا آزادي و برابرى در معنى و مفهومش مخلاف هر نوع تبعيض و فخر فروشي براساس نژاد و سرزمين است-
اما نكته دوم ميگوييد آزادى و برابرى و رفاه براى مردم را ميخواهيد اما قبلش اعتقادتان به اسلام و ليبراليسم و غيره را پيش ميكشيد. اگر آزاديخواه هستيد لطفا آزاديخواه باشيد كسى كه مذهبى باشد نميتواند آزاديخواه باشد مذهب و اسلام به كل با آزادي در تناقضند. باورتان نميشود به جمله بعد خودتان نگاه كنيد چون به اسلام اعتقاد داريد فورا دست و پاى تان براى دفاع از حجاب ميلرزد. فوري با زبان اسلام سياسى و جمهورى اسلامي با بى حجابى برخورد ميكنيد. فورى حجاب را از آزادي و برابرى و حقوق انسانى جدا ميكنيد. ميگوييد صريح فقط بگوييد آزادي و برابرى و نه بى حجابى. مگر ميتوان با حجاب از آزادي سخن گفت. خود حجاب سمبل هم تبعيض و نابرابرى است و هم عدم آزادى. مگر حجاب آزاد هم داريم. اگر حجاب آزاد داريم چرا خود شما حجاب سر نميكنيد چرا مردان از حجاب مستثنى هستند.اتفاقا به نظر من كسى كه در بصث حجاب پاش بلغزد يعنى ريگى تو كفش اعتقادش به آزادي و برابرى داردظ و شما هم اگر واقعا به آزادي و برابرى بعنوان يك حقوق ابتدايى انسانى اعتقاد داريد لطفا اين ريگ را كفش تان بيرون بندازيد.
زهره آزادي

Anonymous said...

برای یک 8 مارس کوبنده تا زنان ما پی بخ قدرت خود برده و آن را باور کنند

Anonymous said...

با سلام
این درست است که به زنان در جامعه ظلم می شود و هر روز حقوقشان زیر پا، له می شود و البته زنان در مقابل این نابرابری ها فریاد آزادی خواهیشان را هر سال بلند تر میکنند . اما این مبارزه علیه بی حقوقی و تبعیض موجود در جامعه فقط از طرف زنان صورت نمی گیرد و نباید منحصر به زنان باشد .
مسئله ای که به نیمی از جامعه مرتبط است(یعنی زنان) مسلما" نیم دیگر جامعه را هم با خود در بی حقوقی هایش شریک می کند .
تلاش برای دنیایی به دور از ستم و تبعیض و بی حقوقی باید با اتحاد زنان و مردان آزادیخواه صورت بگیرد همانطور که تا به حال در اعتراضات گوناگون و به خصوص در 8مارس گذشته این اتحاد وجود داشت .
این اتحاد به سهم خود دیوار آپارتاید موجود را کنار میزند . باید در تجمعاتمان با گرفتن دست یکدیگر به این جداسازی ها از اتوبوس گرفته تا مدرسه و دانشگاه و محل کار و ... نه بگوییم.
به امید 8 مارسی باشکوه و بی حجاب
شیوا نظری

Anonymous said...

با سلام ارامش جان من هم موافق هستم برای رهای باید دست در دست با اتحاد خود ریشه ظلم وبربرئت را سوزاند با اتحاد خودمان مبارزه کرده وپیروز شویمو به امید روزی که دیگر در هیچ جای دینا نابربری نباشه و همه برابر ودیگر زنی از زن بودنش محکم نباشد دیگر کودکی گرسنه نباشد دیگر خود فروشی نباشد دیگر فقری نباشدبه امید یک دینای بهتر پیش بسوی 8 مارس

Anonymous said...

میشه این بیحجابی تا زیر کمر (کس وکون) هم پیش بره

Anonymous said...

کیرم تو کون هر چی بیحجاب تا دسته

Anonymous said...

چندتا عکس بدون حجاب لختی هم بگذارید مردم حالشو ببرن