Friday, March 7, 2008

امسال را به سال عليه آپارتاید جنسی تبدیل کنیم!

دوستان عزیز!
صدمین سالگرد هشت مارس را به همه شما تبریک میگویم.
سال دیگری به تاریخ هشت مارس افزوده شد. ولی متاسفانه هنوز در سراسر دنیا زنان بخاطر جنسیتشان از موقعیت پائین تری در جامعه برخوردارند. خشونت و ستم به زن در همه جا وجود دارد و یک وجه مشخصه جامعه امروز است. اما در ایران، سه دهه است که یک آپارتاید تمام عیار حاکم است و در قوانین دولت، زن به تمام معنی یک موجود بیحقوق و یک برده جنسی است.

رژیم آپارتاید جنسی با استفاده از تمام قوای قضائی و جزائی، زنان را به وحشیانه ترین وجه سرکوب کرده و با تمام قوا سعی میکند که جداسازی را بهر طریقی حفظ کند. حجاب یک وجه مشخصه این جداسازیها و بیحقوقی زن است. بقای جمهوری اسلامی تماما به بیحقوقی زن، به تحمیل حجاب، به آپارتاید جنسی گره خورده است و رهائی زن در ایران یک امر تماما سیاسی و در گرو سرنگونی این حکومت است.

در صدمین سالگرد 8 مارس بسیار بجا است که سال 2008 را به سال علیه "آپارتاید جنسی" و عليه "رژیم آپارتاید جنسی" تبدیل کنیم.

مردم آزاده
بیائید در مبارزه علیه بیحقوقی زن در ایران، برای الغای نظام آپارتاید جنسی، در کنار جنبش آزادیخواهانه زنان و مردان در ایران باشیم. این جنبش قدرتمند و گسترده و
توده ای است. اما به حمایت بین المللی نیاز دارد.
باید الگوی طرد و بایکوت سیاسی "آپارتاید نژادی" در دنیا توسط مردم آزادیخواه را به جهانیان نشان داد. اکنون نوبت آپارتاید جنسی و رژیم آپارتاید جنسی در ایران است که باید در سطح بین المللی طرد و منزوی شود و جای خود را به حکومتی که برابری کامل زن و مرد و الغای همه قوانین و مقررات مربوط به آپارتاید را اعلام کند، بدهد.

هشت مارس را بار دیگر به تمامی شما زنان، و به همه مردم آزاده تبریک میگویم و امیدوارم که امسال شاهد هشت مارسهای باشکوه در ایران و در سراسر جهان باشیم.

گرامی باد صدمین سالگرد هشت مارس
نه به آپارتاید جنسی، نه به حجاب، نه به تبعیض
زنده باد آزادی و برابری

مهین علیپور
دبیر علیه تبعیض" سازمان دفاع از حقوق زن"
6 مارس 2008

1 comment:

Anonymous said...

درود . 8 مارس مبارک

www.masoodbizargiti.blogspot.com