Friday, March 7, 2008

رژيم اسلامي حکم اعدام سه زن را در آستانه هشت مارس صادر کرد

فراخوان سازمان "عليه تبعيض" به اعتراضي بين المللي به وحشيگري جمهوري اسلامي


در آستانه هشت مارس، حکومت جنایتکار اسلامی حکم اعدام سه زن را صادر کرد. روز ١ مارس اعلام شد که اکرم، شهربانو و سهيلا را روز چهارشنبه ٥ مارس در زندان اوین اعدام خواهند کرد.

شهربانو، ٥٠ ساله و دارای سه فرزند است و متهم است که نه سال قبل همسرش را به قتل رسانده است. رضا که شهربانو متهم به قتل اوست، همسر دوم شهربانو بوده و از او يک فرزند دارد. شهربانو گفته است که نقشي در اين قتل نداشته و رضا خودکشي کرده است. پزشکي قانوني تاييد کرده است که رضا خودکشي کرده است، اما بدليل اصرار خانواده رضا رژيم اسلامي شهربانو را به اعدام محکوم کرده و اکنون قصد اجراي حکم را دارد.

اکرم ٣٥ سال دارد و متهم است که همسر دوم خود را که ٦٥ سال داشته، به قتل رسانده است. او از همسر اول خود دختر 8 ساله اي داشت و به اجبار خانواده مجبور به ازدواج با مردی ٦٥ ساله شد و متهم است که با همدستي مردي که به او علاقه داشته اين قتل را انجام داده است. رژيم اسلامي اکرم را به اعدام محکوم کرده و خانواده مقتول از او خواسته اند، زميني را که در زمان عقد به او داده شده، تحويل بدهد، تا از قتل او منصرف شوند، ولي خانواده اکرم حاضر به پس دادن اين زمين نيستند و در نتیجه قرار است او نیز در روز چهارشنبه اعدام شود.

سهيلا ٢٨ ساله، یک زن خياباني بوده که بارها مورد اذيت و آزار قرار گرفته و زندگيش با فرار از خانواده پدرش که در آنجا نيز بسيار آزار ميديده، با مشکلات فراواني عجين شده است. او متهم است که فرزند پنج روزه اش را به قتل رسانده و حکم اعدام او برای روز ٥ مارس صادر شده است.

اعدام قتل عمد دولتي است، جنایت است و بايد از طرف همه ما با اعتراضي گسترده روبرو شود. اعدام سه زن در آستانه هشت مارس روز جهاني زن بايد با بيشترين اعتراضات در ايران و در جهان مواجه شود.

به اين جنايت وحشيانه و اين دهن کجي آشکار حکومت زن ستيز و ضدانسان اسلامي به هشت مارس روز جهاني زن وسيعا اعتراض کنيد. به مبارزه برای نجات جان سه زن محکوم به اعدام بپيونديد.


عليه تبعيض - سازمان دفاع از حقوق زن
‏‏٢ مارس ٢٠٠٨، ١٢ اسفند ١٣٨٦

No comments: