Friday, March 7, 2008

آپارتاید جنسی توهین به انسان و انسانیت است!

پیام حمید تقوائی به مناسبت روز جهانی زن


زنان و مردان آزاده!
صدمین سالگرد هشت مارس روز جهانی زن را به همه شما زنان و مردان آزادیخواه تبریک میگویم. هشتم مارس روز اعتراض همه آزادیخواهان جهان به بی حقوقی و نابرابری هائی است که در سراسر دنیا علیه زنان اعمال میشود. اما در جمهوری اسلامی صفاتی چون تبعیض و ستم و نابرابری هنوز حق مطلب را ادا نمیکند. اینجا نزدیک به سه دهه است که یک سیستم کامل بردگی جنسی برقرار است.

جمهوری اسلامی نظامی است که رسما و قانونا زن را نیمی از مرد محسوب میکند، تحقیر زن جزئی از تفکر وایدئولوژی حکومت اسلامی و حمله به زنان "بدحجاب" و سنگسار واعدام زنانی که به قوانین بردگی جنسی تن نمیدهند جزئی از عملکرد هر روزه این حکومت است. این یک نظام آپارتاید جنسی است که در همه ابعاد زندگی اجتماعی وحتی مجالس و مهمانیهای خصوصی زن و مرد را از یکدیگر جدا کرده است. حجاب زندان متحرک و حصار جداسازی زنان از جامعه و نماد و مظهر این جداسازی است. برای تحقق آزادی زن و آزادی کل جامعه در ایران قبل از هر چیز باید این دیوار آپارتاید جنسی را در هم شکست.

زنان و مردان آزادیخواه!
روز هشت مارس علیه آپارتاید جنسی فریاد اعتراض خود را بلند کنید و با کنار گذاشتن حجابها عملا دیوار آپارتاید جنسی را در هم بشکنید. در تجمعات و بیانیه ها و قطعنامه های هشت مارس به جهانیان اعلام کنید که مردم ایران این تحقیرو توهین آشکار به انسانیت را نمی پذیرند و از آنان بخواهید که نظام آپارتاید جنسی را محکوم کنند. هشت مارس امسال میتواند نقطه شروع یک جنبش جهانی پر قدرت علیه نظام آپارتاید جنسی در ایران باشد.

حمید تقوائی
دبیر کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران
4 مارس 2008، 13 اسفند 1386

No comments: