Friday, March 7, 2008

لقمان مهری را آزاد کنید!


لقمان مهری یکی از فعالین مدافع حقوق زن و از شرکت کنندگان میتینگ اعتراضي 22 خرداد در میدان هفت تیر تهران، بازداشت شد. لقمان به 5 سال و نیم زندان و 25 ضربه شلاق محکوم شده بود. روز چهارشنبه 8 اسفند خود را به دادگاه معرفی کرد که بلافاصله بازداشت شد. لقمان متاسفانه ناراحتی قلبی دارد و به همین دلیل روز هفتم اسفند از دادگاه مستقیم به بیمارستان منتقل شد.

بازداشت لقمان مهری به "جرم" دفاع از حقوق زنان و شرکت در مراسم اول ماه دهن کجی جمهوری اسلامی به تمامی قوانین بین المللی و ابتدائی ترین حقوق انسانی است. جمهوری اسلامی با بازداشت فعالین جنبش آزادی زن، دانشجویان و کارگران تلاش در خفه کردن جنبش اعتراضی مردم دارد. باید با تمام قوا از فعالین این جنبش ها دفاع کرد و جمهوری اسلامی را بخاطر این اعمال جنایتکارانه در حق مردم شدیدا محکوم کرد.

در آستانه صدمین سالگرد 8 مارس ما همصدا با تمامی مردم معترض به جمهوری اسلامی، کارگران، دانشجویان، جوانان و زنان، خواستار توقف بازداشت فعالین جنبش های اعتراضی و خواستار آزادی فوری لقمان مهری هستیم. در صدمین سالگرد 8 مارس به دنیا فراخوان محکومیت جمهوری اسلامی بعنوان حکومت آپارتاید جنسی، ضد کارگر، ضد آزادی، ضد رفاه و شادی، می دهیم. علیه تبعیض- سازمان دفاع از حقوق زن، از همه فعالین، گروه ها و سازمانهای مدافع حقوق زنان و از همه مردم آزادیخواه می خواهد که بازداشت لقمان مهری را محکوم کنند و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط وی شوند.




عليه تبعيض - سازمان دفاع از حقوق زن
‏2008‏/02‏/28
0046707777313
nohejab@yahoo.com
http://www.equal-rights-now.com

No comments: