Tuesday, March 13, 2007

جنبش لغو حجاب, تمام نشده است، تازه شروع شده است

ما نمیخواهیم حجاب داشته باشیم
ماهیچ کدام از قوانین مذهبی و ضدانسانی را نمیخواهیم- ماانسانیت میخواهیم،آزادی، برابری،رفاه وشادی میخواهیم


نامه اي علني از بهار ١۹ ساله بيش از هر چيز در روزهاي گذشته که براي ما روزهاي مهمي بوده٬ ومارا تحت تاثير قرار داد
او نوشت: بهار اسم مستعار من است دختري هستم جوان،که در اينجا(یک کشوراسلامزده/توضیح از ما میباشد) بزرگ شدم. اگر مرا در خيابان ديديد که با يک روسري بزرگ بر سرم در حال رفت و آمد هستم٬ مرا جزو مسلمانان حساب نکنيد٬ چرا که مدتي است که از مذهب اسلام دست کشيدم، اين پروسه براي من ساده نبود٬ خيلي فکر کرده و خيلي کتاب خوانده و خيلي با خودم درگير شده ام،امادر نهايت گفته ام٬ من از اسلام دست میکشم،ولي هنوز روسري بر سر به مدرسه و به خيابان ميروم٬ چرا که از پدر و برادرانم وحشت دارم.الان در يک کتابخانه نشسته و اين نامه را مینویسم .به مينا(منظورمینااحدی-مسئول کمپین من ازمذهب روی گردانده ام است) و به بقيه بگوييد دستتان دردنکند، الان احساس ميکنم که تنها نيستم. ولي نبايد بيش از اينها از خودم بگويم چرا که ميترسم لو بروم و اگر پدرم بفهمد من ديگر مسلمان نيستم٬ ممکن است مرگ را جلو روي خودم ببينم

:مینااحدی


همگي بهار را همچون انساني دوست داشتني در حلقه محبت خود گرفته و به او گفته بودند٬ ما با تو هستيم٬ اگر مشکلي داشتي ميتوني به ما زنگ بزني٬ اگر دنبال خانه هستي با ما تماس بگير. بهار جان تو در قلب همه ما جا داري ومن آن شب با خيال راحت خوابيدم چرا که يک تابو در ابعادي اجتماعي و در مقابل چشم ميليونها نفر شکست

25 comments:

Anonymous said...

سلام
من تازه اون آيه هايي كه گفتين رو دريافت كردم
تا بعد از ظهر بهتون جوابشو ميدم.
فعلا

Anonymous said...

سلام
بله نظارتتون رو خوندم و واقعا به سطحي نگريتون پي بردم واقعا سطح نگريد. بازم اسم شما رو گذاشتن قشر تحصيل كرده. حيف همون تخم مرغ گنديده هايي كه نثار شما ها ميشه. شما ها رو اصلا چي جوري تو دانشگاه راه دادن؟
در طي اين كه نظراتتون رو خوندم به يه چيزاي مضحكي رسيدم كه واقعا خنده داشت. شمايي كه به اسلام هيچ اعتقاد و ايماني نداريد چرا در بعضي جاها گفتين كه «طبق كتب معتبر اسلامي» واقعا آدم خندش مي گيره. يا شما عليه اسلام هستين يا با اسلام هستين. اگه با اسلام هستين چرا عليه اسلام كار مي كنين؟ ديگر اينكه در طي خواندن نظرات شما بعضي از نظراتتون رو متوجه نشدم كه منظور و مقصودتون چيه كه يادآوري ميشه ديگر اينكه ايدئولوژي جمهوري اسلامي با ايدئولوژي اسلامي و حكومت اسلامي خيلي فرق مي كنه. حق داريد بگين كه اسلام همون جمهوري اسلامي هست. چون افراد پست و پليدي مثل احمدي نژاد كه با شعار اسلام و عدالت اومدن بالا و افراد بي فكري مثل شما ها ميگين بله اينم اسلام اين افراد هم واقعا اسلام رو زير سؤال بردن. ديگر اينكه شما در بعضي از جاها گفتين كه محمد سراييده اين براي من واقعا جالب بود بذارين بگم كه بعد هزار و چهارصد و اندي سال هيچ كس تاحالا نتونسته همين سراييدن رو بكنه. شعار من اينكه نه طالبانيزم نه سكولاريزم و نه كمونيزم به اسلام بر ميگرديم. خوب هم اكنون به نقد بررسي حرف هاي شما ادامه ميديدم:

Anonymous said...

سوره بقره آيه 228
بايد که زنان مطلقه تا سه بار پاک شدن از شوهر کردن باز ايستند و، اگربه خدا و روز قيامت ايمان دارند ، روا نيست که آنچه را که خدا در رحم آنان آفريده است پنهان دارند و در آن ايام اگر شوهرانشان قصد اصلاح داشته باشند به بازگرداندنشان سزاوارترند و براي زنان حقوقي شايسته است همانند وظيفه اي که بر عهده آنهاست ولي مردان را بر زنان مرتبتي است وخدا پيروزمند و حکيم است.
در اين آيه بطور صريح تاکيد شده است که مردان در درجه اي بالاتر از زنان قرار دارند و لذا برتر از آنان هستند. نابرابري حقوقي ميان زنان و مردان برخاسته از اين واقعيت است که اديان در دوران مرد سالاري شکل گرفته اند.
----
استاد از آنجا كه خانواده در اسلام از جايگاه بسيار بالايي برخوردار هست و طلاق منفورترين حلالها به حساب مياد خداوند اين آيه رو به پيامبرش نازل مي كنه.بر همين اساس خداوند به زنان ميگه كه عده نگه داريد تا كينه و دشمني ها بر طرف بشه و به زندگي خودتون بر گرديد.
در نكته ديگه اينكه خداوند در اين گفتار حرف زن رو ملاك و سند قرار داده كه آيا بار دار هستن يا نيستن. در سخني ديگر امام صادق ميگه كه: سه چيز بر عهده زن نگه داشته شده: 1- در عادت بودن 2- پاك شدن 3- باردار شدن. البته زن نبايد در اين سه موضوع سؤاستفاده كنه و خلاف آنچه واقع هست رو بگه
ديگر اينكه مردان در باز كردن سر آشتي و صلح را در ايام عده طلاق در اولويت قرار دارند.
در نكته ديگر اينكه خداوند دستور داده كه صلح و سازش دو طرفه باشه و مرد حق نداره به زور زنان رو وادار كنه كه آره بيا با من عروسي كن وگرنه بهت مي زنم
در نكته ديگر اينكه در برخورد با زن، بايدعدالت مراعات شود.
استاد نكته ديگر اينكه شما اين بحث ساده رو به جنجال كشوندين اينكه تبعيض در شرايط يكسان واجراي عدالت ممنوع هستش، ولي تفاوت به جهت اختلاف جسمي و روحي در انجام تكاليف يا استعداد يا نياز‌ها مانعي نداره. اصلا عزيزم نظرت چيه منو تو بشيم وزارت دفاع و سرباز بشم و بشيم فراش شهرداري. خوبه نه؟؟
اگر از اين ها بگذريم ما در آيه226 سوره بقره نگاه كنيم به مردان دستور ميده حد اكثر 4 ماه حق داريد كه تكليف همسرانتون رو مشخص كنيد يا اينكه باهاش زندگي كنيد و يا اينكه اون رو طلاق بدين. اين رسم بوده كه در زمان قبل از جاهليت مردان زنان رو تحت فشار روحي و غريزي قرار مي دادن. و زنان هم هيچ كاري نمي تونستن بكن پس
1- اسلام حامي مظلومان هست و زن نيز يكي از مظلومان تاريخ هست.
2- ديگر اينكه توجه به حقوق و نياز‌هاي روحي و غريزي زن يه اصله در اسلام وقرآن
------
سوره بقره آيه 223
زنانتان کشتزار شما هستند. هرجا که خواهيد به کشتزار خود درآييد. و براي خويش از پيش چيزي فرستيد و از خدا بترسيد و بدانيد که به نزد او خواهيد شد. و مومنات را بشارت ده
کشتزار ناميده شدن زنان مسئله اي کاملاً جنسي بوده است، يهوديان معتقد بودند برقراري تماس جنسي از پشت با زن باعث چپ شدن چشم کودک وي ميشود، محمد وقتي اين آيه را سراييده است که در مدينه مسلمانان در مورد صحت اين قضيه از او پرسش کرده اند. در اين آيه به مرد مسلمان اجازه داده ميشود تا در هر کجا و در هر زمان و از هر طريق با زن خود رابطه جنسي برقرار کند..
------
بله. استاد در اينجا حرف هاي شما حاكي از صددر صدي سطحي نگريتون هست. يهود خره كيه؟؟ اونم نه يهود اصل يه يهود انحرافي. شما به حرفها و صحبت هايي كه واقعا در زندگي انسان جايگاه دارند ميگين خرافه اما به اين زرتي هايي كه يهود ميگه ميگين اعتقاد اگر شما كمونيست باشين نبايد نه به يهود و نه به اسلامش كار داشته باشين. خوب در ادامه نقد بايد چند نكته بهتون بگم اين آيه واقعا در شأن و منزلت زن صحبت مي كنه و جايگاه زن رو بالا ميبره. شما ببينين زن در اينجا به يه مزرعه تشبيه شده كه بذر مرد در اون پرورش يافته و بعد از 9 ماه يه كودك زيبا وارد جامعه ميشه پس:
1- از آنجا كه انسان بدون كشت و زرع از بين ميره جامعه بشري بدون وجود زن نابود ميشود. پس وجود زمين و بذر سالم لازمه.
2- زنان وسيله هوس بازي نيستن بلكه رمز وجود و ماندگاري نسل بشر هست.
3- خدا هشدار ميده كه از راه هاي غير مجاز بهره جنسي نبرين و در مسائل جنسي تقوا بايد رعايت شود.
-----
سوره بقره آيه 282
اي کساني که ايمان آورده ايد، چون وامي تا مدتي معين به يکديگر دهيد، آنرا بنويسيد. و بايد در بين شما کاتبي باشد که آن را به درستي بنويسيد. و کاتب نبايد که در نوشتن از آنچه خدا به او آموخته است سرپيچي کند. و مديون بايد که بر کاتب املاء کند و از الله، پروردگار خود بترسد و از آن هيچ نکاهد. اگر مديون سفيه يا صغير بود يا خود املاء کردن نميتوانست، ولي او از روي عدالت املاء کند. و دو شاهد مرد به شهدات گيريد. اگر دو مرد نبود، يک مرد و دو زن که به آنها رضايت دهيد شهادت بدهند، تا اگر يکي فراموش کردد ديگري به يادش بياورد. و شاهدان چون به شهادت دعوت شوند، نبايد از شهادت خود داري کنند. و از نوشتن مدت دين خود، چه کوچک و چه بزرگ، ملول نشويد. اين روش در نزد خدا عادلانه تر است، و شهادت را استوار دارنده تر و شک و ترديد را زايل کننده تر. و هرگاه معامله نقدي باشد اگر براي آن سندي ننويسند مرتکب گناهي نشده ايد. و چون معامله اي کنيد، شاهدي گيريد. و نبايد به کاتب و شاهد زياني برسد، که اگر چنين کنيد نافرماني کرده ايد. از خداي بترسيد. خدا شما را تعليم ميدهد و او بر هر چيزي آگاه است.
با توجه به اين آيه شهادت زنان نصف شهادت مردان حساب ميشود. امام علي در نهج البلاغه خطبه 80 ام از اين آيه نتيجه ميگيرد که زنان از عقل ناقصي برخوردار هستند. برخي از اسلامگرايان ميگويند اين مسئله براي آن است که پاي زنان کمتر به دادگاه برسد. اين درحالي است که اين آيه دقيقا نتيجه اي عکس ميدهد، يعني بجاي يک زن دو زن بايد براي شهادت دادن به دادگاه بروند.
-----
استاد همچين ميگي امام علي در نهج البلاغه خطبه 80 از اين آيه نتيجه ميگيرد كه زنان از عقل نصفي برخوردار هستند انگار نه انگار كه امام علي خودش قرآن ناطق بود. زناني كه از نظر ايمان و تقوا و شجاعت بالاتر از مردها بودن در تاريخ كم نميبينم مثل آسيه زن فرعون مريم مادر عيسي و فاطمه دختر پيامبر(ص) و زن امام علي(ع). پس اينا ناقص العقل هستند؟؟ آيا امام علي ميگه حضرت فاطمه ناقصل العقله؟؟ نه اصلا اين طور نيست. من نمي دونم شما از مسائل فلسفي سر در ميارين يا نه. بايد بهتون عرض كنم كه زن ها از نظر عاطفه نسبت به مردان برترن يعني عاطفه شون بر عقلشون حاكمه و در مردها هم عقل بر عاطفه حاكمه اينارو روانشناسان هم معتقدند. پس پس از طي مراحل استنتاجي و عقل مسموع و عقل مطبوع و معقولات بشري به اين نتيجه مي رسيم كه حاصل تفكرات و حاصل معقولات در زن ها نسبت به مرد ها يك كم متفاوت تره يعني در سطح پايين تري قرار داره كه اون هم به خاطر عاطفشون هست. و امام علي در اينجا يه ديده كلي رو گفته. اين خطبه بعد از جنگ جمل نسبت به عايشه گفته ميشه كه جنگ جمل رو راه انداخت و خون مسلمانان رو به ناحق به زمين ريخت. در ضمن مبنا اسلام وقرآن و پيامبر و اهلبيت هست.

Anonymous said...

-----
سوره بقره آيه 221
زنان مشرکه را تا ايمان نياورده اند به زني نگيريد و کنيز (برده) مومنه بهتر از آزاد زن مشرکه است، هرچند شما را از او خوش آيد. و به مردان مشرک تا ايمان نياورده اند زن مومنه مدهيد. و بنده (برده) مومن بهتر از مشرک است، هرچند شما را از او خوش آيد. اينان به سوي آتش دعوت ميکنند و خدا به جانب بهشت و آمرزش. و آيات خود را آشکار بيان ميکند، باشد که پند گيرند.
در اين آيه نابرابري ميان مسلمانان و نامسلمانان و همچنين نظام برده داري تاييد ميشود.
-----
بله استاد اينجا بايد اين رو عرض كنم كه آيا شما زن كمونيست خودتون رو با من زن مسلمان يكي مي دونين؟؟ شما حتما ميگين كه منه كمونيست از اين زنه مسلمون بالاترم چون اين خرافه پرست هست. و من ميگم كه بله منه مسلمون بهتر از اين زني هستم كه بي استدلال حرف ميزنه. خداوند در قرآن در آيه 9 سوره زمر ميگه كه« هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ» آيا به نظر خودتون شمايي كه تحصيل كرده هستين از يه فرد بي سواد بالاتر نيستين؟؟ يا ميگين نه اين بي سوادم به اندازه من از يه سواد اندازه برخورداره. يه چيزي هوايي و بي دليل. خوب در مورد نظام برده داري از اونجا كه اسلام به تملكات مردم اهميت ميده و اونا رو محترم مي دونه. شما كه نمي تونيد بگين بله من مي خوام تو اين چيز كه ماله يكي ديگه هست دست ببرم و بدزدم. ديگر اينكه بعضي از دستورات نمي شد به طور صريح بيان كرد كه نه اسلام با برده داري مخالفه. همانطور كه در شراب و حجاب همينطوري بود. مثلا در شراب اول ميگه كسي كه شراب مي خوره نماز نخونه بعداز چند وقت ميگه كه رو به قبله واينسته بعد از چند وقت هم وقتي واقعا موقعيت محيا شد ميگه كه شراب حرامه و كسي كه خورده تا 40 روز هيچ اعمالي از اون پذيرفته نيست. و اينكار هم به خاطر جاهليت عرب بود. اين واقعيت هم در برده ها صدق مي كنه. اسلام نمي گه برده بگيرين هيچ كس همچين حرفي رو نزده بلكه ميگه كه برده آزاد كنين. من درست يادم نمي ياد كه در قرآن بود يا تفاسير يا احاديث اگه خواستين ميگردم بهتون مي گم در مورد آزاد كردن برده بود ميگفت اگر دوست داريد كه خدا شما را در آخرت آزاد كند برده هارو آزاد كنيد. به طور كلي مقصودش هميني بود كه گفتم. همانطور كه ميبيند در كفاره بعضي از گناهان بايد انسان گنه كار برده آزاد كنه. همانطور كه خداوند در آيه 89 سوره مائده مي‌فرمايد: «لاَ يُؤَاخِذُكُمُ اللّهُ بِاللَّغْوِ فِي أَيْمَانِكُمْ وَلَـكِن يُؤَاخِذُكُم بِمَا عَقَّدتُّمُ الأَيْمَانَ فَكَفَّارَتُهُ إِطْعَامُ عَشَرَةِ مَسَاكِينَ مِنْ أَوْسَطِ مَا تُطْعِمُونَ أَهْلِيكُمْ أَوْ كِسْوَتُهُمْ أَوْ تَحْرِيرُ رَقَبَةٍ فَمَن لَّمْ يَجِدْ فَصِيَامُ ثَلاَثَةِ أَيَّامٍ ذَلِكَ كَفَّارَةُ أَيْمَانِكُمْ إِذَا حَلَفْتُمْ وَاحْفَظُواْ أَيْمَانَكُمْ كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ»؛ خداوند شما را بخاطر سوگندهاى بيهوده (و خالى از اراده‏،) مؤاخذه نمى‏كند؛ ولى در برابر سوگندهايى كه (از روى اراده‏) محكم كرده‏ايد، مؤاخذه مى‏نمايد. كفاره اين‏گونه قسمها، اطعام ده نفر مستمند، از غذاهاى معمولى است كه به خانواده خود مى‏دهيد؛ يا لباس پوشاندن بر آن ده نفر؛ و يا آزاد كردن يك برده‏؛ و كسى كه هيچ كدام از اينها را نيابد، سه روز روزه مى‏گيرد؛ اين‏، كفاره سوگندهاى شماست به هنگامى كه سوگند ياد مى‏كنيد (و مخالفت مى‏نماييد). و سوگندهاى خود را حفظ كنيد (و نشكنيد!) خداوند آيات خود را اين چنين براى شما بيان مى‏كند، شايد شكر او را بجا آوريد!
و در آيه 3 سوره مجادله: «كسانى كه همسران خود را «ظِهار» مى‏كنند، سپس از گفته خود بازمى‏گردند، بايد پيش از آميزش جنسى با هم‏، برده‏اى را آزاد كنند؛ اين دستورى است كه به آن اندرز داده مى‏شويد؛ و خداوند به آنچه انجام مى‏دهيد آگاه است‏!» ميبينم كه برده آزاد كردن در اسلام به عنوان يك جريمه ديده مي شود.
و يا در سوره بلد آيه 13 مي بينيم كه آزاد كردن بنده يك را يك امري مهم پاداش دار تلقي مي كنه كه به عنوان گردنه مهم نام مي بره.
پس اسلام طرفدار نظام برده داري نيست.
-----
سوره بقره آيه 230
پس اگر باز زن را طلاق داد ديگر بر او حلال نيست، مگر آنکه به نکاح مردي ديگر در آيد، و هرگاه آن مرد زن را طلاق دهد، اگر ميدانند که حدود خدا را رعايت ميکنند رجوعشان را گناهي نيست. اينها حدود خدا است که براي مردمي دانا بيان ميکند.
اگر مردي سه بار همسرش را طلاق دهد، و بخواهد براي بار چهارم با او ازدواج کند بايد آن زن حتماً با شخص سومي ازدواج کند و با او همبستر شود. در واقع براي تنبيه مرد از بدن زن استفاده ميشود. اين وظيفه سنگين را معمولا در طول تاريخ خود روحانيت مبارز انجام ميداده است. صادق هدايت داستان زيبايي را با عنوان محلل نوشته است. اين مجازات، مجازاتي ظالمانه است.
-----
استاد در اين مورد بايد بگم اون زن و شوهر، زن و شوهر بسيار بسيار احمقي هستند كه دو بار طلاق ميدن بازم مي خوان ازدواج كنن. حتما بعد از ازدواج سوم كار به طلاق سوم ميكشه و الي آخر.
خوبه. استاد تيراتون به سنگ خورده حالا مي خواين با اين حرفا احساسات مردم رو هدف خودتون قرار بدين و اونا رو طرف كمونيست بكشونين؟. عجب. خوب از اونجا كه خانواده مهمترين بنيان يك جامعه هست و با متلاشي شدن اون افراد دچار تزلزل شخصيتي رواني ميشن. پس خداوند براي اين مرحله از طلاق يه مانع درست كرده. از آنجا كه طلاق بر عهده مرد هست وقتي مرد داره ميبينه كه بعد از طلاق ديگه زنش ماله خودش نيست و نمي تونه باهاش ازدواج كنه و همسر يه مرد ديگه ميشه دچار يه عذاب وجدان و وجدانشون جراحت بر ميداره كه باعث ميشه يك كم معقولانه تر فكر كنه كه كار در انتها به طلاق منجر نشه و در اصل اين موضوع محلل ازدواج زن با همسر ديگر مانعي هست در برابر مردان هوس باز و شهوت ران. خداوند با قرار دادن اين قانون خواسته تا از طلاق بعدي جلوگيري بشه. اين نوع قوانين در همه جا مشاهده ميشه. به عنوان مثال فرزند شما دچار يك خطا ميشه خوب دفعه اول ميگذرين در خطاي بعدي هم بازم هم ميگذرين اما يه هشدار كوچولويي مي دين كه اين كار خوب نيست و بهش ميگين اگه اين دفعه تكرار بشه بهت مي زنم. در نتيجه اين دفعه فرزند شما در سعي و تلاش هست كه اين كار رو نكنه و اگر هم كه كرد شما اون رو تنبيه مي كنين و بعد از اين تنبيه ديگه مشاهده نميشه كه فرزند به اين خطا دچار بشه
-----
سوره نساء (زنان) آيه 3
اگر شمارا بيم آن است که در کار يتيمان عدالت نورزيد، از زنان هرچه شما را پسند افتد، دو دو و سه و سه و چهار، چهار به نکاح (نکاح در عربي يعني سپوختن) در آوريد. و اگر بيم آن داريد که به عدالت رفتار نکنيد تنها يک زن بگيريد يا هرچه مالک آن شويد. اين راهي بهتر است تا مرتکب ستم نشويد.
در اسلام يک مرد ميتواند تا چهار زن رسمي داشته باشد، از نظر شيعه ميتواند تعداد بيشماري زن را صيغه کند، و زنان بيشماري را نيز به بردگي بگيرد. اما زنان تنها ميتوانند با يک مرد ازدواج کنند مسئله عدالت در اينجا نبايد با برابري اشتباه گرفته شود. پيامبر اسلام خود بطور برابر با زنانش برخورد نميکرده است و زنانش از بي عدالتي او شکايت داشته اند. برخي از اسلامگرايان ميگويند اين نابرابري به اين دليل است که اگر زني چند شوهر داشته باشد معلوم نخواهد شد کدام شوهر پدر فرزندي است، اما وقتي که براي اين اسلامگرايان توضيح داده ميشود که اکنون ميتوان با آزمايشهاي ژنتيکي پدر يک فرزند را تشخيص داد، اين اسلامگرايان از اجازه دادن به همسرانشان براي ازدواج با چند مرد ديگر طفره ميروند.
-----
وقتي اينو خوندم واقعا خندم گرفت چون خيلي مضحك بود. بله. خوب در اسلام يك مرد مي تواند يك تا چهار زن رسمي داشته باشد خوب درست. در اينجا برابري رو با تساوي اشتباه گرفتين. يه زن بياد چهار تا شوهر داشته باشه. يه روز چند نفر زن يا مرد درست مطمئن نيستم حضور امام علي(ع) رفتن و گفتن كه چرا مرد حق داره كه چند تا زن داشته باشه اما زن حق نداره. امام علي (ع) به اونا گفت كه برين هر كدومتون يه مقدار آب بيارين. جمع رفتند و اومدن و آب هايي رو كه آوردن در درون ظرفي كه امام علي آورده بود ريختند. خوب بعد از اين كار امام علي آب رو ريخت روي زمين گفت برين آب خودتون رو بردارين. بعد همه جواب سؤال خودشون رو گرفتن. ببينيد اسلام دنبال ايجاد اختلاف نيست بلكه به دنبال رفع اختلافات و دشمني ها هست. نگاه كنيد يه شي نمي تونه چهار صاحب داشته باشه اما 4 شي مي تونه يه صاحب داشته باشه. الان يه زن رفته چهار تا شوهر گرفته حالا اين شوهر شماره 1 ميگه تو امشب بايد بياي خونه من اون سه تاي ديگه هم مي گن نه تو بايد خونه من بياي اين نمونه اي از اختلافات. ديگر اينكه خوب حالا يه بچه به دنيا اومد. حالا علم ژنتيك هم تشخيص مي ده كه اين بچه ماله شوهر شماره 3 هست. اما اون يكي مي گه نه اينا دروغ مي گن اين بچه ماله منه و به اين ترتيب 4 شوهر رو جون هم مي يفتن. ديگر اينكه به علت جنگ هاي قبيله اي كه رخ مياداد تعداد مردان كم مي شد و زنان بسيار زيادي بي سرپرست باقي مي موندن. به همين علت رسم شد كه هر مردي چند زن بگيرد، اگر مردان چند تا زن نمي گرفتن عده بسياري از زنان بدون شوهر مي موندن كدومش بهتر بود؟ زن بدون شوهر بمونه خوبه يا اينكه شوهر داشت باشه؟؟ اگه چند تا زن گرفت بايد عادلانه رفتار كنه. اگه ديد نمي تونه عادلانه رفتار كنه خوب يه زن بگيره خوب در اينجا سؤالاتي در ذهن من خطور كرد گفتم از شما بپرسم:1-شما از كجا خوندين كه پيامبر در برابر زنان خود نابرابري ايجاد كرده و ناعادلانه رفتار ميكرده و 2- شما مگه در زمان پيامبر حضور داشتين كه ميگين زنان پيامبر از بي عدالتي شكايت كردن؟؟ 3- منبع كتابي رو كه خوندين ممنون ميشم بهم بدين.
حضرت محمد در حديث خود ميگه كه خدمت به زن در خانه صدقه هست.

Anonymous said...

-----
سوره نساء (زنان) آيه 11
خدا در مورد فرزندانتان به شما سفارش ميکند که سهم پسر برابر سهم دو دختر است. و اگر دختر باشند و بيش از دو تن، دو سوم ميراث از آنهاست. و اگر يک دختر بود نصف برد و اگر مرده را فرزندي باشد هر يک از پدر و مادر يک ششم ميراث را برد. و اگر فرزندي نداشته باشد و ميراث بران تنها پدر و مادر باشند، مادر يک سوم دارايي را برد. اما اگر برادران داشته باشد سهم مادر، پس از انجام وصيتي که کرده و پرداخت وام او يک ششم باشد. و شما نميدانيد که از پدران و پسرانتان کداميک شما را سودمند تر است. اينها حکم خداست، که خدا دانا و حکيم است.
-----
خوب شما نگفتين مشكلتون با اين‌ آيه چيه؟؟ اگر بحثتون سره اينكه چرا سهم پسر دو برابر زنه اينو بايد بگم كه همين دو برابر هم آخر تو شكم ما زنا ميره اما همون ارثي كه ما زنا ميگيريم آخر هيچ جا مصرف نمي كنيم. پسر بايد پول نفقه بده پول مهريه بده با اون پول وارد يه كار بشه اما در زنان:
1- مهريه زن بايد توسط مرد پرداخته شود.
2- هزينه زندگي او و بچه هاش بايد بر عهده مرد باشه و خدا هيچ مسئوليتي رو بر عهده زن قرار نداده
3- زن مي تواند با همون پولي كه داره با رعايت حدود اسلامي به كسب و تجارت بپردازد و چون هزينه زندگي بر عهده شوهرشه با نتيجه اين پول بر دارايش اضافه ميشه
4- مزد در كار هاي خانه و شير دادن كودك يا بعد از چند روز فطام براي او جايز قرار داده كه از مرد مطالبه كند. البته رسم در بعضي جوامع اينكه بدون در خواست زن مرد اين مطالبه رو پرداخت مي كنه. البته در اسلام هم مطرح شده كه بهتره زن طلب نكنه.
----
سوره نساء (زنان) آيه 15
و از زنان شما آنان که مرتکب فحشا ميشوند، از چهار تن از خودتان بر ضد آنها شهادت بخواهيد. اگر شهادت دادند آنها را در خانه محبوس کنيد تا مرگشان فرا رسد يا خدا راهي در پيش پايشان نهد.
اين آيه در آيات ديگر قرآن منسوخ شده است، اطلاعات بيشتر را در مورد مجازات زنا نوشتاري با فرنام "در اسلام سنگسار نيست!" بيابيد. زنان متاهلي که مرتکب زنا ميشوند در تمامي مکاتب فقهي اسلامي شيعه و شني محکوم به سنگسار هستند.
----
در اينجا هم خيلي خندم گرفت. به خدا من از فرداي ايران مي ترسم كه دست شما آدما ميفته. گفتين كه اين آيه در آيات ديگر قرآن منسوخ شده است. ميشه بپرسم كجاي قرآن گفته؟؟ اينو حتما از شما مي خوام
خوب من اينجا گفتم بهتره آيه رو هم بنويسم:« وَاللاَّتِي يَأْتِينَ الْفَاحِشَةَ مِن نِّسَآئِكُمْ فَاسْتَشْهِدُواْ عَلَيْهِنَّ أَرْبَعةً مِّنكُمْ فَإِن شَهِدُواْ فَأَمْسِكُوهُنَّ فِي الْبُيُوتِ حَتَّىَ يَتَوَفَّاهُنَّ الْمَوْتُ أَوْ يَجْعَلَ اللّهُ لَهُنَّ سَبِيلاً»
چند نكته الزامي رو بايد بگم: اين آيه براي زنان زنا كار شوهر دار نازل شده با توجه به آخر آيه كه گفته أَوْ يَجْعَلَ اللّهُ لَهُنَّ سَبِيلاً مي فهميم اين آيه فعلا موقتي هست پس بر اساس كتاب وسائل اين آيه زماني نازل شده كه در آن اسلام به تقويت كامل نرسيده بود و بعد از تقويت اسلام مسئله از حبس به اجراي حد تبديل ميشود. و بر اساس تفسير برهان به اين مي رسيم كه امام صادق(ع) فرموده كه مراد از راه ديگر خداوند قرار مي‌دهد، حدود الهي و سنگسار و شلاق هست. در مورد نسخي كه گفته بوديد بايد اين رو هم بگم كه نسخ در مورد دستوراتي هست كه از ابتدا به صورت مطلق بيان شده اند نه اينكه به دستورات موقت شما هم مي بينيد كه در آخر اين آيه گفته شده كه خدا راهي در پيش پايشان نهد. پس بخوايم نخوايم آخر اين دستور كنار مي ره
----
سوره نساء (زنان) آيه 24
و نيز زنان شوهردار بر شما حرام شده اند، مگر آنها که به تصرف شما در آمده باشند (منظور زناني است که در جنگ اسير مسلمانان شده باشند.). از کتاب خدا پيروي کنيد. و جز اينها زنان ديگر هرگاه در طلب آنان از مال خويش مهري بپردازيد و آنها را به نکاح درآوريد نه به زنا، بر شما حلال شده اند. و زناني را که از آنها تمتع ميگيريد واجب است که مهرشان را بدهيد. و پس از مهر معين در قبول هرچه دو بدان رضا بدهيد گناهي نيست. هر آينه خدا دانا و حکيم است.
در زمان جنگ بعد از کشته شدن مردان، زنان آنها از اموال و غنيمتهاي مسلمانان به شمار ميروند و مسلمانان ميتوانند آنها را تصرف کنند و با آنها همبستر شوند و در صورت تمايل آنها را به فروش برسانند، اين مسئله عين برده داري است. بر اساس تاريخ و اسناد اسلامي معتبر پيامبر اسلام خود در مورد صفيه يکي از زنان خود چنين کاري را کرد. در يکروز شوهر و پدر او را کشت و در همانروز با او همبستر شد،
----
خوب در مورد برده داري كه بحث شد. گفتيد كه بر اساس تاريخ و اسناد اسلامي معتبر پيامبر با كشتن پدر و شوهر صفيه در همانروز با او هم بستر شد. مي تونم بپرسم اين تاريخ و اسناد رو از كجا آوردين؟؟ براي ما هم بگين كه از تاريخ و اسناد اسلامي يه چيزايي هم بلد بشيم.
----

Anonymous said...

سوره نساء (زنان) آيه 25
هرکس را که توانگري نباشد تا آزاد زنان مومنه را ب نکاح خود در آورد از کنيزان مومنه اي که مالک آنها هستيد به زني گيرد. و خدا به ايمان شما آگاه تر است. همه از جنس همديگريد. پس بندگان را به اذن صاحبانشان نکاح (معني کلمه نکاح چيست؟) کنيد و مهرشان را به نحو شايسته اي بدهيد. و بايد که پاکدامن باشند نه زناکار و نه از آنها که به پنهان دوست ميگيرند. و چون شوهر کردند، هرگاه مرتکب فحشا شوند شکنجه آنان نصف شکنجه آزاد زنان است. و اين براي کساني است. از شما که بيم دارند که به رنج افتند. با اين همه، اگر صبر کنيد برايتان بهتر است و خدا آمرزنده و مهربان است.
کنيزان را ميتوان با اجازه از صاحبانشان به زني گرفت و با آنها نکاح کرد. اين سوره بازهم برده داري را تاييد کرده است .
----
در مورد برده داري بحث شد.
----
سوره النساء (زنان) آيه 34
مردان، از آن جهت که خدا بعضي را بر بعضي برتري داده است. و از آن جهت که از مال خود نفقه ميدهند، بر زنان تسلط دارند. پس زنان شايسته، فرمانبردارند و در غيبت شوي عفيفند و فرمان خداي را نگاه ميدارند. و آن زنان را که از نافرمانيشان بيم داريد، اندرز دهيد و از خوابگاهشان دوري کنيد و بزنيدشان. اگر فرمانبرداري کردند، از آن پس ديگر راه بيداد پيش مگيريد. و خدا بلند پايه و بزرگ است.
در اين آيه (1) مردان برتر از زنان خوانده شده اند (2) يک دليل برتري مردان به زنان برتري ذاتي آنها است که خداوند به آنها داده است (3) دليل ديگر اين برتري آن است که مردان به زنان نفقه (پول) ميدهند (4) رابطه زن و مرد رابطه اي نابرابر است که به رابطه بين فرمانده و فرمانبردار تشبيه شده است و زنان مجبورند از مردان فرمانبرداري کنند (5) مردان درصورتي که "بيم" نافرماني (و نه حتي در حالتي که اين نافرماني واقعاً رخ دهد) بايد زنان را با سه روشي که آمده است تنبيه کنند، يکي از اين تنبيهات اين است که بايد آنها را کتک بزنند. (6) بعد از آن نبايد به آنها ظلم کنند، يعني در صورتي که بيم نافرماني دارند، مردها بايد به آنها ظلم کنند.
----
افراد سطحي نگري مثل شما از اين حرف ها زدن بدون هيچ تحقيق و بررسي بعيد نيست. خوب به نقد حرفهاي شما ادامه ميديم.
ترجمه اي كه گفتين ناقص بود و بهتر دونستم كه ترجمه رو بيارم.: مردان سرپرست زنانند به دليل آنكه خدا برخى از ايشان را بر برخى برترى داده و [نيز] به دليل آنكه از اموالشان خرج مى‏كنند پس زنان درستكار فرمانبردارند [و] به پاس آنچه خدا [براى آنان] حفظ كرده اسرار [شوهران خود] را حفظ مى‏كنند و زنانى را كه از نافرمانى آنان بيم داريد [نخست] پندشان دهيد و [بعد] در خوابگاه‏ها از ايشان دورى كنيد و [اگر تاثير نكرد] آنان را بزنيد پس اگر شما را اطاعت كردند [ديگر] بر آنها هيچ راهى [براى سرزنش] مجوييد كه خدا والاى بزرگ است.
استاد، خانواده يك بنيان بسيار مهم در اسلام تلقي ميشود و مرد و زن كه نمي تونن با هم رئيس خونواده باشن در نتيجه يا يكيشون بايد رئيس باشه و ديگريشون معاون در اسلام نظام حقوقي بر اساس نظام آفرينش هست. مرد هم به خاطر ساختار جسمي و روحي حق رهبري دارد و در اينجا صريحا ذكر شده كه رهبري و اصلاح خانواده به دست مرد باشه.(توجه داشته باشين كه اينجا منظور تعدي و اجحاف نيست بلكه رهبري يك جامعه كوچك هست). امروزه همه به اين نتيجه رسيدن كه در يك جامعه اگر هيئتي تشكيل ميشه وجود رئيس و معاون لازمه كه در صورت نبود رئيس معاون جانشينشه. ما مي بينيم كه مرد در امور مختلفي مثل جنگ و قضاوت بالاتره واقعا هم همينجوريه من و شما كه نمي تونيم بريم بجنگيم. درسته در بعضي موارد ما زنا از مردا برتريم اما اكثريت به اقليت نه اقليت به اكثريت در قانون هم اكثريت و عموم رو در نظر مي گيرن. يه زن خوب هم كسي هست كه باعث حفظ آبروي شوهر و مالشو ناموسشو و چيزاي ديگه هست. به نظر خودتون اگر شوهرتون با شما اينكار رو بكنه و آبرو و مالتون رو به باد بده چي كار مي كنين؟؟ ميگين نه هيچكاري نمي كنيم خودش خوب ميشه اگه واقعا همين جوري باشه بي عقلي طرف رو مي رسونه. بحث ديگه اينكه بين همه ما هم هست پيشگيري بهتر از درمانه. قانونه كه پيشگيري بهتر از درمانه. مثلا يكي مريض ميشه اما ديگه خوب نميشه اون وقت چي؟؟ اما طرف مي تونست كه پيشگيري كنه و مريض نشه. در اينجا هم همينجوريه يه دفعه ديدي ما زنا از كار خارج شديم اونوقت كي هست كه ما رو بياره تو راه؟؟ به خصوص كه عواطف ما بر عقلمون حاكمه..يه سؤال استاد، به نظر شما نمك خوردن و نمكدون شكستن خوبه؟؟ به خدا هيچ كس خوشش نميياد. نمك شو بخوريم آخرشم بزنيم و نمكدونشو بشكنيم. در اسلام هم نمك خوردن و نمكدون شكستن جايز نيست
ديگر اينكه با توجه به آيه اول ميگه موعظه كنيد خوب اين درسته اگه طرف آدم باشه زبون آدم سرش بشه بله هيچ كس باهاش كار نداره اما اگه بازم سر خود كار كنه اونوقت هست كه بايد يه جور ديگه رفتار كرد. ببينم يه سؤال استاد. اگه بچه شما كار خطا بكنه چي كار مي كنين؟؟ ميگين نمي زنمش خوب تاچند بار هر چي هست آخر بايد يه حركتي نشون بدين ديگه غير اينه استاد؟
خوب حالا در مورد زدني كه گفتين بعضي ها مثل شما مي گن كه چرا به زن زده بشه بايد بگم كه با توجه به تفسير طبري، رسول خدا(ص) فرموده كه: كتك شما نبايد به نحوي باشد كه اثر آن در جسم زن نمودي داشته باشد، يا كتك نشانه خود نمايي و اظهار قدرت مرد باشد كه زهره چشمي بگيرد. و امام صادق فرموده‌اند كه: نشوز زن آن است كه در فراش (همبستر شدن) از شوهر تبعيت نكند و مقصود از «اضربوهن» زدن با چوب مسواك و شبيه آن است، زدني كه از روي رفق و دوستي باشد. ديگر اينكه زدن ماله آدماي وظيفه نشناسه غير اينه؟؟ انحصار به اسلام هم نداره و همه دنيا به اين اعتراف دارن. ديگر اينكه بر اساس كتاب هاي روانكاوي كه در بعضي تفاسير ذكر شده بعضي از آدما و در ميان آدم ها زنا دچار بيماري آزار طلبي هستن كه تنها راه آروم كردن آنها تنبيه مختصر بدني آنها هست. خوب حالا ممكنه شما و امثال شما بگن كه ممكن مرد هم سركشي كنه اون وقت چي. خوب اونوقت هم بايد ما زنا دست به كار بشيم و حتي ممكنه طرف نياز به تنبيه بدني هم داشته باشه. همانطور كه در آيه 1 سوره مجادله مي بينيم در زمان رسول هم زني از مرد خودش پيش پيامبر و خدا شكايت مي كنه و به شكايتش رسيدگي مي شه. از اينجا نتيجه مي گيريم كه بعضي از زنان نمي تونن و قدرتشون به شوهرشون نميرسه براي اينكار بايد برن به حاكم شرع بگن تا اونا رو آدم كنه حتي اگه شد با تنبيه بدني. داستان مردي كه بدون هيچ دليل زن خودشو مي زد و اذيت مي كرد و حاضر نبود كه در برابر حق تسليم بشه اما امام علي با شدت عمل و تهديد به شمشير اون رو آخر تسليم كرد معروفه شايد هم شنيده باشين. جداي از اين ها هم در سوره نساء آيه 128: و اگر زنى از شوهر خويش بيم ناسازگارى يا رويگردانى داشته باشد بر آن دو گناهى نيست كه از راه صلح با يكديگر به آشتى گرايند كه سازش بهتر است و[لى] بخل [و بى‏گذشت بودن] در نفوس حضور [و غلبه] دارد و اگر نيكى كنيد و پرهيزگارى پيشه نماييد قطعا خدا به آنچه انجام مى‏دهيد آگاه است. نيز ديده مي شود. و يا در كتاب امالي صدوق حديث از امام صادق نقل شده: كسي كه زن گرفت بايد حتما وي را اكرام نموده پاس حرمتش را نگاهدارد، زيرا زوجه‌ي هر يك زا شما وسيله سرگرمي و آسايش و خوشي اوست، پس هر كس باز ني ازدواج كند بايد حقوق او را نيكو رعايت كرده و وي را ضايع نگذارد. و يا در كتاب مكارم اخلاق حديث ديگر از امام محمد باقر نقل شده كه مي فرمايد: هر كس داراي همسري باشد در وضع نفقه يعني پوشاك و خوراك او كوتاهي كند بر امام است كه بين آنها جدايي اندازد و طلاق جاري سازد.
----

Anonymous said...

سوره نساء (زنان) آيه 176
از تو فتوي مي خواهند ، بگوي که خدا در باره کلاله برايتان فتوي مي دهد، : هر گاه مردي که فرزندي نداشته باشد بميرد و او را خواهري باشد ، به آن خواهر نصف ميراث او مي رسد اگر خواهر را نيز فرزندي نباشد ، برادر از او ارث مي برد اگر آن خواهران دو تن بودند ، دو ثلث دارايي را به ارث مي برند و اگر چند برادر و خواهر بودند ، هر مرد برابر دو زن مي برد خدا براي شما بيان مي کند تا گمراه نشويد ، و او از هر چيزي آگاه است.
از ديدگاه اسلام به مردان دو برابر زنان ارث ميرسد
----
در مورد ارث بحث شد.
----
سوره نور آيه 6
و کسانيکه زنان خود را به زنا متهم ميکنند، اگر نتوانند 4 شاهد پيدا کنند ميتوانند خود چهار بار شهادت بدهند در راه خدا که او از راستگويان است. (اين عمل را لعان گويند)
يک مرد ميتواند با 4 بار شهادت دادن در راه خدا زنش را متهم به زنا کند
----
ببخشين استاد يه سؤال داشتم شما اين آيه ها رو از كسي گرفتين كه بدون هيچ بررسي سؤال مي پرسين؟؟ يك كم چسبشو باز كنين و از حالت آكبندي درش بيارين و با چشم باز نگاه كنين.
خوب در اين مورد بايد بريم روي آيه 4 سوره نور كه خداوند مي گه: و كسانى كه نسبت زنا به زنان شوهردار مى‏دهند سپس چهار گواه نمى‏آورند هشتاد تازيانه به آنان بزنيد و هيچگاه شهادتى از آنها نپذيريد و اينانند كه خود فاسقند.
بله بعد از اون ميايم روي آيه 6 سوره نور كه خداوند فرموده: و کسانيکه زنان خود را به زنا متهم ميکنند، اگر نتوانند 4 شاهد پيدا کنند ميتوانند خود چهار بار شهادت بدهند در راه خدا که او از راستگويان است. (اين عمل را لعان گويند)
و در آيه 7 و 8 و9 سوره نور خداوند مي فرمايد: و [گواهى در دفعه] پنجم اين است كه [شوهر بگويد] لعنت‏خدا بر او باد اگر از دروغگويان باشد (7)و از [زن] كيفر ساقط مى‏شود در صورتى كه چهار بار به خدا سوگند ياد كند كه [شوهر] او جدا از دروغگويان است (8)و [گواهى] پنجم آنكه خشم خدا بر او باد اگر [شوهرش] از راستگويان باشد (9)
بله من در اينجا مطمئن شدم كه شما يا رو هوا حرف مي زنين يا يه كسي داره شما هارو تحريك مي كنه كه با اسم كميته دفاع از حقوق زنان جوانان رو به سمت كمونيست بكشونين كه واقعا هم همنيطوريه
----
سوره نور آيه 31
و به زنان مومن بگو که چشمان خويش فروگيرند و شرمگاه خود نگه دارند و زينتهاي خود را جز آن مقدار که پيداست آشکار نکنند و مقنعه هاي خود را تا گريبان فرو گذارند و زينتهاي خود را آشکار نکنند، جز براي شوهر خود يا پدر خود يا پدر شوهر خود يا پسر خود يا پسر شوهر خود يا برادر خود يا پسر بردار خود يا پسر خواهر خود يا زنان همکيش خود، يا بندگان خود، يا مردان خدمتگزار خود که رغبت به زن ندارند، يا کودکاني که از شرمگاه زنان بيخبرند و نيز چنان پاي بر زمين نزنند تا آن زينت که پنهان کرده اند دانسته شود. اي مومنان همگان به درگاه خدا توبه کنيد، باشد که رستگار گرديد.
در اين آيه به زنان دستور داده ميشود که حجاب را رعايت کنند و زينتهاي خود را پنهان کنند. چنين حکمي در مورد مردان وجود ندارد. بر اساس احاديث معتبر اسلامي مسئله حجاب به پيشنهاد عمر وارد اسلام شد زيرا برخي از زنان محمد با مردان غريبه سخت ميگفتند و محمد اين آيات را براي کنترل زنان خودش سراييد.
----
ببينم استاد مرد با ديدن زن به گناه مي يفته يا اينكه زن با ديدن مرد؟؟ كي گفته كه مردها حجاب ندارن؟؟ حجاب مردها به حفظ چشمشون از ناموس مردمه. بله اينم يه نوع حجابه. خوب اينم مثل قبليه بايد آيه 30 سوره نور رو براتون بگم. خداوند مي فرمايد: به مردان با ايمان بگو ديده فرو نهند و پاكدامنى ورزند كه اين براى آنان پاكيزه‏تر است زيرا خدا به آنچه مى‏كنند آگاه است
و در ادامه در آيه بعد فرمودند: و به زنان با ايمان بگو ديدگان خود را [از هر نامحرمى] فرو بندند و پاكدامنى ورزند و زيورهاى خود را آشكار نگردانند مگر آنچه كه طبعا از آن پيداست و بايد روسرى خود را بر گردن خويش [فرو] اندازند و زيورهايشان را جز براى شوهرانشان يا پدرانشان يا پدران شوهرانشان يا پسرانشان يا پسران شوهرانشان يا برادرانشان يا پسران برادرانشان يا پسران خواهرانشان يا زنان [همكيش] خود يا كنيزانشان يا خدمتكاران مرد كه [از زن] بى‏نيازند يا كودكانى كه بر عورتهاى زنان وقوف حاصل نكرده‏اند آشكار نكنند و پاهاى خود را [به گونه‏اى به زمين] نكوبند تا آنچه از زينتشان نهفته مى‏دارند معلوم گردد اى مؤمنان همگى [از مرد و زن] به درگاه خدا توبه كنيد اميد كه رستگار شويد
اين دو آيه مكمل يكديگرند.مرد با نگه داشتن چشم خودش از نامحرم مي تونه بخش قابل توجهي از انحرافات جامعه جلو گيري كنه.و زنان هم بايد دامان خود را از گناهحفظ كنن و زينتشون رو به نامحرما نشون ندن و حجابشون رو رعايت كنن كه با تركيب اين دو از انحراف اجتماعي جامعه جلو گيري به عمل مياد.
يه سؤال داشتم استاد: گفتين كه« بر اساس احاديث معتبر اسلامي مسئله حجاب به پيشنهاد عمر وارد اسلام شد زيرا برخي از زنان محمد با مردان غريبه سخت ميگفتند و محمد اين آيات را براي کنترل زنان خودش سراييد» 1- آيا به اسلام اعتقاد دارين يا نه؟ 2- اگه دارين چرا عليه اسلام حرف مي زنين؟ 3- اگه ندارين چرا دم از احاديث معتبر اسلامي ميزنين؟ چون اين احاديث از نظر شما ساقط هر گونه ارزشه. 4- عمر خره كيه كه پيشنهادش باشه؟؟ 5-محمد براي كنترل زنان خودش؟؟ مگه حضرت محمد كم داشت بره زنان انحرافي و ارازل اوباش بگيره؟؟ 6- ميشه اين منابع اين احاديث معتبر رو به ما حقير هم عنايت كنين تا به معلومات خودمون اضافه كنيم؟؟ ممنون ميشيم از لطفتون
----

Anonymous said...

سوره احزاب آيه 59
اي پيامبر، به زنان و دختران خود و زنان مومنان بگو که چادر خود را برخود فروپشونند. اين مناسب تر است، تا شناخته شوند و مورد آزار واقع نگردند و خدا آمرزنده و مهربان است
اين آيه از زنان ميخواهد که حجاب را بگونه اي رعايت کنند تا شناخته نشوند، اين بدان معني است که صورت آنها نيز همچون حجاب فعلي زنان عرب و افغان بايد پوشيده باشد. در مورد اينکه اين آيه در چه زماني و چگونه توسط محمد ساخته شد
----
استاد يه خواهش داشتم ازتون و اون هم اينكه وقتي به مناظره مي پردازين زر مفت نزنين. با استدلال حرف بزنين.
خوب با توجه به تفسير علي بن ابراهيم شأن نزول اين آيه مشخص ميشه كه: در آن زمان زنان بر پشت پيامبر نماز مي خوندن. وقتي كه زنان براي نماز مغرب و عشا ميرفتن مسجد تعدادي جوان هرزه و اوباش جلوشون رو مي گرفتن و به قول امروزيا بهشون متلك مي نداختن حرفاي زشت و ناروا مي زدن. به خاطر همين هم خدا اين آيه رو نازل كرد تا اين زنان از زنان هرزه و اوباش ديگر شناخته بشن و كسي مزاحم اون ها نشه.
ببينين در مورد شناخته شدن دو نظر بين مفسرين هست يكي اينكه در آن زمان كنيزان زياد حجاب خوب نداشتن و بدون پوشيدن سرو گردن بيرون ميومدن در اينجا به زنان مسلمان خطاب مي كنه كه حجاب خودتون رو بپوشونيد تا از كنيزان شناخته بشين. منظور اين نيست كه به ارازل اوباش بگيم برين طرف كنيزا در اصل با اين آيه مي خواستن بهونه رو از ارازل بگيرن.
نظر ديگه اينكه زنان در حفظ حجاب سهل انگار نباشن. بعضي از زناي لا وبالي هر چند با داشتن حجاب انقدر بي پروا و لاوبالي هستن كه قسمتي از بدن اون ها خواسته يا ناخواسته معلوم ميشه. اينكار باز هم بهونه دست ارازل نفهم ميده.
در مورد اون چادر هايي كه شما ميگين اونا ماله اون طالباناي احمق و نفهم خوارجي بودن. يعني چي اينا؟ حجاب اينيه كه قرآن ميگه نه اونايي كه اون احمقا ساختن. اشاره به افغاني ها كردين گفتم كه بهتره اينجا بگم كه همين كشور افغانستان از زمان ورود آريا به ايران با ما يكي بودن خوني كه تو رگ ما هست تو رگ اونام هست اما با گذشت زمان و ندونم كاريايي اين قاجار احمق اين سرزمين بزرگ از كشور ما جدا شد اما شاهد هستم كه در چند دهه اخير جمهوري كمونيستي شوروي رو با كمونيستشو اتحادش كلا با هم متلاشي كردن. اونم شوروي رو كه ادعاي قدرت و بلوك شرق رو داشت. در برابر ملت مسلمان افغان نتونست دوام بياره و متلاشي شد. منتظر باشين كه متلاشي هاي بعدي شما ها هستين.
----
سوره التغابن آيه 14
اي کساني که ايمان آورده ايد ، در ميان زنان و دشمنانتان دشمني براي شما وجود دارد از آنها حذر کنيد و اگر عفو کنيد و چشم بپوشيد و گناهشان پوشيده داريد ، خدا آمرزنده و مهربان است.
زنان و فرزندان دشمان مردان هستند.
----
خوب استاد در اين مورد بايد باز هم آيه قبل و بعد از اين رو بيارم:
و خدا را فرمان بريد و پيامبر [او] را اطاعت نماييد و اگر روى بگردانيد بر پيامبر ما فقط پيام‏رسانى آشكار است 12خدا[ست كه] جز او معبودى نيست و مؤمنان بايد تنها بر خدا اعتماد كنند 13
اموال شما و فرزندانتان صرفا [وسيله] آزمايشى [براى شما]يند و خداست كه نزد او پاداشى بزرگ است (15)
طبق فرموده امام باقر اين آيه براي زماني نازل شد كه بعضي از مردها قصد هجرت رو داشتن اما زنان جلوشون رو ميگيرن كه خدا اين آيه رو نازل كرد.
بله. اين رو همه ماها مي دونيم كه دوست داشتن زياد آدم رو به كفر مي كشونه همانطور كه امام علي فرموده:«علاقه شديد به چيزي آدمي را كور و كر مي كند» ببينيد خداوند همه چيز رو براي آزمايش انسان خلق كرده. خداوند مي گه كه ما انسان رو ضعيف خلق كرديم. خداوند مي خواد با اين آزمايش ها انسان رو مورد آزمايش قرار بده. گذشته از اينا. خداوند در دو آيه قبل به انسان دستور داده كه فقط از خدا و پيامبر دستور بگيرن اما عشق زياد انسان به مال و زن وفرزند مانع اين عمل و رستگاري آنها هست. حتي بعضي وقتا ميبينيد كه وقتي يه مرد مي خواد كار خيري انجام بده جلوش ميپرن و وسوسش مي كنن يا اينكه انقدر منتظر مي مونن و انتظارمي كشن تا بميره و ارث و ميراث خودشون رو بگيرن. خداوند رضايت خودش رو از اين ها بالاتر مي دونه
همانطور كه در آيه 23 سوره توبه مي خونيم: اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد اگر پدرانتان و برادرانتان كفر را بر ايمان ترجيح دهند [آنان را] به دوستى مگيريد و هر كس از ميان شما آنان را به دوستى گيرد آنان همان ستمكارانند 23
----
سوره المعارج آيات 29 و
30و کساني که شرمگاه خويش نگه مي دارند؛ مگر براي همسرانشان يا کنيزانشان ، که در اين حال ملامتي بر آنها نيست
مردان مسلمان نيازي به نگاه داشتن و پوشاندن شرمگاه (دستگاه تناسلي) خود در مقابل همسرانشان و برده هاي زنشان ندارند.
----
استاد من منظورتو از اين ايه متوجه نشدم واضح تر بگي ممنون ميشم. اشكالي كه شما در آيه ميبينيد چيه؟؟

Anonymous said...

بله خوب اين هم از نقدهايي كه شد. حالا يه نتيجه گيرايي ميكنم و اونم اين كه1- شما از يه جاهايي آب مي خورين و مزدور افرادي خاص شدين 2- بدون تحقيق و بررسي حرف يك بام دو هوا مي زنين. 3- كميته دفاع از حقوق زنان رو به نفع كمونيست تموم مي كنين همانطور كه اشاره شد. و در آخر باز هم ميگم چشماتون رو باز كنين اسلام در رو روي همه باز كرده برگردين و استغفار كنين كه خداوند بهترين بخشنده هست. بهتر از اسلام هيچ جا پيدا نمي كنين هيچ جا
عزيزان كميته دفاع از حقوق زنان يه حيله اي از كمونيستا براي خام كردن دختر پسراس مواظب خودتون باشين كه خام اينا نشين.
تو وبلاگتون گفتين كه: « ، به جرم يک اقدام براي اثبات آدم بودن ، بجرم يک رابطه جنسي خارج از ازدواج براي بردن يک لذت طبيعي و انساني، نباشيم»
بايد بگم حيف همون تخم مرغ گنديده ها. زن براي اثبات كردن انسانيت و آدميت خودش بايد بره يه رابطي جنسي نامشروع داشته باشه؟؟ درسته يه لذت طبيعي و انساني. با شوهر خودش نه يه پسر هرزه و لاوبالي.
«قوانين اسلامي وضد انساني يکبار ملحد»
اگر قوانيني كه بهتر از اسلام پيدا كردين كه واقعا طرفدار انسان باشه حتما ما رو هم در جريان بذارين. البته با استدلال هم وسط بياين و بگين. نه مثل اين انتقاد هايي كه از آيه ها كردين و هوايي حرف زدين.
همه اين انتقاد هايي كه كردين مربوط به مسئولان نظام ميشه نه به خود نظام برين جلوي مسئولان رو بگيرين. درسته من با بعضي از حرف هاي شما موافقم مثلا در بحثي كه گفتين كه كلاه انرژي هسته اي رو روي همه چيز گذاشتن درسته واقعا هم همينجوريه برين جلوي اونو بگيرين نه اينكه بگين اسلام ضد انسانه. اگه اسلام ضد انسانه پس چي ضد انسان نيست؟؟
مراسم حجاب گيريتون كه روز چهار شنبه و پنج شنبه و تجمع معلمين بود كه هيچ كدومش نشد. حالا چسبيدين به چهار شنبه سوري؟؟ مطمئن باشين تو چهارشنبه سوري هم كاري نمي تونين بكنين. هر كسي كه حجاب بر ميداره منتظر تجاوزات پسران هرزه و اوباشي باشه. هر كسي كه به فكر برداشتن حجاب هست يك كم به فكر آينده خودش با برداشتن حجاب باشه.
بدحجابي و بي حجابي برابر است با ايدز
مرگ بر بي حجاب و بد حجاب
مرگ بر كمونيست
مرگ بر جمهوري سوسياليستي
مرگ بر مسئولان نظام
درود بر اسلام
درود بر حكومت اسلامي
درود بر قرآن و عترت

Anonymous said...

سلام
با موضوع کنوانسیون حقوق کودکان آپ هستم بیا به وبلاگم
پیروز و سربلند باشی
منتظرت هستم

Anonymous said...

وحسي هاي پست فطرت نمي تونين با اين كاراتون اسلام رو يه نوع فرهنگوحشي و عقب مونده و مرتجع نشون بدين
خيلي كثافتين
حاضمم قسم بخورم كه اين نامه تون دروغه يه دروغ محض
كثافتاي آشغال

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

سلام به همه
منم مذهب رو گذاشتم کنار...
مریم عزیز
مذهبی که تفسیر آن وبرداشت های آن متفاوت است ومردم عادی ویا تقریبا بیسوادبدون تحقیق وچشم وگوش بسته آن را میپذیرند چون از پدرانشان به ارث رسیده وبه صورت عمومی به کمال وآرامش نرساند.ه نتیجه آن را در کشورمان میبینیم

Anonymous said...

مریم عزیز نوشته هایت نشان از اسارت وعذاب درونیت دارد.
برایت از خداوند طلب آرامش می کنم

Anonymous said...

فکرمیکنم اولین نکته ای که باید بهش اشاره بشه اینه که انسانها برای رابطه داشتن با همدیگه و زندگی کردن در کنارهم ، بایست با دیدی انسانی باهم روبروبشوند وهرچیزی که ماهیت غیرانسانی به اونها بده ویا مقدمه این رابطه روچیزی یا مسئله ای غیراز این تعیین کنه مانع خواهد شد. مذهب یکی ازعواملی است که مرزبندی برای انسانها و روابطه شون تعیین میکنه. نکته بعدی اینکه اسلام یاهرآیین دیگه ای ، مدام طرفدارانش سعی میکنند که با استناد به تاریخی که به وجود آمده و فاکت از آن زمان درستی اش را اثبات کنند . در حالیکه حتی اگر فرض کنیم برای آن دوره از زندگی بشر مناسب بوده ( که اینطور هم نیست) شیوه زندگی عهد شتر سواری و قوانین پوسیده اش به درد زندگی مدرن امروزی نمیخورد
در مورد خانواده و طلاق و ... در یک نگاه انسانی به این قضیه کسی به غیر از خود انسان حق تعیین چهارچوب برای روابط خصوصی انسانها و چگونگی آن را ندارد. اینجا بحث بر سر عدم دخالت است . بر سر نفی دخالت هر ارگان ، نهاد یا شخصی در این مورد. نه تبصره و ماده آوردن که به این طریق و به دلایل فلان دخالت مجاز است .هنگامیکه خود صورت مسئله رد شده بحث برسر چگونگی اش خنده دار به نظرمیرسد. جدا این را هر کجای دنیا تعریف کنید برایشان کمدی بیش نیست . مثلا به زن و مردی بگویند ببخشید شما اگر سه بار رابطه تان را بهم زدید دفعه چهارم حق ندارین اینکار را بکنید. اولین جوابی که خواهند داد این است که به کسی چه مربوط است. اگر فحش بهتان ندهند یقینان از ته دل به شما خواند خندید و آن موقع آنها شما را احمق خواهند دانست دوست عزیز

Anonymous said...

فکرمیکنم اولین نکته ای که باید بهش اشاره بشه اینه که انسانها برای رابطه داشتن با همدیگه و زندگی کردن در کنارهم ، بایست با دیدی انسانی باهم روبروبشوند وهرچیزی که ماهیت غیرانسانی به اونها بده ویا مقدمه این رابطه روچیزی یا مسئله ای غیراز این تعیین کنه مانع خواهد شد. مذهب یکی ازعواملی است که مرزبندی برای انسانها و روابطه شون تعیین میکنه. نکته بعدی اینکه اسلام یاهرآیین دیگه ای ، مدام طرفدارانش سعی میکنند که با استناد به تاریخی که به وجود آمده و فاکت از آن زمان درستی اش را اثبات کنند . در حالیکه حتی اگر فرض کنیم برای آن دوره از زندگی بشر مناسب بوده ( که اینطور هم نیست) شیوه زندگی عهد شتر سواری و قوانین پوسیده اش به درد زندگی مدرن امروزی نمیخورد
در مورد خانواده و طلاق و ... در یک نگاه انسانی به این قضیه کسی به غیر از خود انسان حق تعیین چهارچوب برای روابط خصوصی انسانها و چگونگی آن را ندارد. اینجا بحث بر سر عدم دخالت است . بر سر نفی دخالت هر ارگان ، نهاد یا شخصی در این مورد. نه تبصره و ماده آوردن که به این طریق و به دلایل فلان دخالت مجاز است .هنگامیکه خود صورت مسئله رد شده بحث برسر چگونگی اش خنده دار به نظرمیرسد. جدا این را هر کجای دنیا تعریف کنید برایشان کمدی بیش نیست . مثلا به زن و مردی بگویند ببخشید شما اگر سه بار رابطه تان را بهم زدید دفعه چهارم حق ندارین اینکار را بکنید. اولین جوابی که خواهند داد این است که به کسی چه مربوط است. اگر فحش بهتان ندهند یقینان از ته دل به شما خواند خندید و آن موقع آنها شما را احمق خواهند دانست دوست عزیز

Anonymous said...

اینکه زنان کشتزار مردان هستنند ، یا مرد حق کتک زدن همسرش را دارد ، مردان اجازه چند همسری دارند وزنان نه وکلامسائلی از این دست که در اسلام وجود دارد و یکی از بزرگترین دلایل روی برگرداندن زنان از اسلام است ، تا به حال توجیهات فراوان برایش آورده شده و اسلامیستها تمام زورشان را زده اند که موجه جلوه اش بده اند ، اما نمیشود. برای بشریت متمدن ، برای زنان و مردانی که خواهان برابری در جامعه هستند این قوانین تحقیر آمیز به هیچ عنوان وبا هیچ توجیهی قابل پذیرفتن نیست. نفس زدن یک انسان عملی وحشیانه است چه برسد به اینکه تازه برایش انواع هم بیاورند. استدلال خنده دار زور مردان بیشتر است را هم که اصلا لزومی ندارد جوابی بهش داد.بحث آیه و حدیث و تعابیر آوردن هم به درد مدارس مذهبی و مساجد میخورد و اماکنی از این دست نه به درد زندگی هر روزه انسانها
زن مسلمان ، زن کمونیست ، زن بی سواد ، زن مشرک ، زن برده ..... تقصیر این دوستمان نیست . اصولااین تفکر مبنایش بر نا برابری است . مبنایش غیر انسانی تعریف شده . به نفع عده ای تا بتوانند به قول معروف از دیگران سواری بگیرند. نمیتوانند حرف از انسان بزنند بدون اینکه پسوندی هم یدکش نکنند . میخواهند به انسانها قبل از هر چیز مهر بزنند بعد در موردشان صحبت کنند . تفکر را نقد نمیکنند . انسانها را نقد میکنند .
در این وبلاگ و در تفکری که اساسش انسان است و اختیار انسان ، صحبت از برابری است . صحبت از برتری انسانی بر انسان دیگر نیست . بحث بر سر این است که انسانها فارغ از جنسیت ، مذهب ، نژاد و... حق زندگی دارند و هر چه بخواهد برتری میان آنها تعیین کند محکوم است

Anonymous said...

اساس نگاه اسلام چه در ازدواج چه در خانواده و ... به زن همچون کالایی است که مبادله میشود. زن را میگیرند...پدر دخترش را میدهد .....زنان از اساس موجوداتی تعریف شده اند که اختیارشان همواره در گرو مردی تعریف میشود . یا پدر و عمو یا شوهر . هر کار زنی منوط به اجازه آقابالاسرش است و خطور از این یعنی بد ترین گناه . خواه این خطور در حوزه فعالیت اجتماعی تعریف شود خواه در حوزه روابط شخصی.
کنه تمام قضایای تقوا و ایمان و عبادت را هم که در بیاورید دو چیز بیشتر نیست . یا به خاطر ترس از عقوبت و مجازات موجودی که ساخته و پرداخته خود بشر است یا وعده و وعید . تجارتی است مثلا معنوی و آسمانی . شما از تمام لذتهای انسانی ، خانه خوب و شراب و سکس و .... منع میشوید که چه بشود ؟ که دنیای دیگری هست که همینها را به شما بدهند.عجب وعده های آسمانی !!!وتازه بد ترین گناهها را هم که مرتکب بشوید آخرش با پرداخت هزینه های زمینی از آن خلاص میشوید. یعنی همان تجارت و بده و بستان. که خوب نفع این هزینه ها به جیب که میرود ، برای هر کس که سیاست مسجد و صدقه ودیه وخمس و زکات و.... را بشناسد کاملا معلوم است
و اما در مورد برده داری و برخورد اسلام با این پدیده . این مسئله را براحتی با موجه دانستن تملکات شخصی میخواهند توجیه کنند. یعنی یک انسان با لباس و خانه و ماشین شخصی برابر است!!!!!!!!!!! ضد انسانی بودن این مسئله جدا به حدی بدیهی است که حتی قابل باور نیست هنوز کسانی پیدا میشوند که از این مسئله حمایت میکنند و تازه انتظار دارند دیگران هم قانع شوند.!؟ امروز تمام زوایای این پدیده سراسر توهین و کثیف برای انسانها روشن شده. مهم این است که اسلام این پدیده را به صورت امری بدیهی و مسلم پذیرفته و تازه کلی هم برایش تبصره و قانون آورده. اگر جوابتان این است که باشد این مال آن زمان بود ، ما هم همین را میگویم ، همانگونه که تمدن بشری برده داری که به زباله دان انداخت ، اسلام هم امروز به درد کسی نمیخورد

Anonymous said...

به طور کلی یکی از محدودیتهایی که قوانین و سنن عقب مانده برای زنان قائل میشوند و حتی میشود گفت تابویی است بسیار بزرگ روابط جنسی زنان است . پرده بکارت و بچه دار شدن پس از ازدواج و پدر فرزند کیست و .... هم دستاویزهایی برای این اعمال محدودیتها ست . وسیله ای برای توهین و تحقیر زن.
و اما بارز ترین نشانه تحقیربه زنان و روترین آنها در اسلام و جوامع اسلامی حجاب. اولین دلیل بی استناد اینکه مردان تحریک میشوند. به دل جامعه که بروید اولین پاسخ این است بر فرض محال که درست ، به ما چه ؟ازنظر من به عنوان یک زن و طبق آنچه که در علم هست این ردشده است. همانقدر که من زن میتوانم از مسئله ای سکسی و جنسی به هیجان بیایم مرد هم مینطور. حالا اگر بعضی ها میخواهند سرکوبهایی که خودشان در حق زنان کرده اند و نوع آموزشی که به آنها میدهند و اینکه به زنان اجازه بروز هیجانات و خواسته هایش را (در زمینه نیازهای جنسی شان) گردن مسائل دیگر بیندازند و توجیهاتی حتی علمی ! برایش بتراشند به خوبی گویای موضع این آدمهاست.زنانی که در جامعه هر روزه علی رغم فشارهای موجود این تابوها را میشکنند به خوبی این مسائل را با پوست و گوشت خود لمس کرده اند و نشان داده اند که تنها سر سوزنی قبولش ندارند که وقعی هم به آن نمیگذارند.مسئله لباس هر فرد امر کاملا شخصی اوست . هیچ کس ، هیچ ارگان و هیچ نهادی با هیچ توجیهی نمیتواند برای این مسئله تعیین تکلیف کند. چه برسد به حجاب و تعیین مجازات برای آن . وجود تعارضات در جامعه هیچ ربطی به ای مسئله ندارد . آمار تجاوز و تعرض به زنان در ایرانی که رعایت حجاب اجباری است به خوبی گویای مسئله هست. لطفا هر مسئله اجتماعی علمی را برای توجیه به خود نبندید .اگر شما خودتان را به آنراه زده اید تاریخ فراموش نمیکند که زنان افغانستانی که برقع بر سرشان کردند ، در همان اندک زمانی که فرصت و مجال نفس کشیدن پیدا کردند با مینی ژوپ به خیابانها می آمدند. نمونه هایی که علی رغم اینهمه فشار و سرکوب از آن جهنم فرار کردند به خوبی شرح این حجابی که به زور کتک و آزار وتحقیر بر سر زنان شد را بیان کرده اند . همان حجاب که چه در افغانستان و چه در ایران و هر جای دیگر دنیا اصرار دارید بگویید خود مردم و به صورت مشخص زنان انتخاب کرده اند. به طور مشخص در ایران اگر گفته میشود مردم میخواهند، حکومت جرات دارد این مسئله را آزاد کند . از فردای آنروز حتی نوع لباس هم نمیتوان برای زنان تعیین کرد چه برسد به حجاب. نمیشود از خردسالی زد تو سر بچه بعد هم گفت خودش خواست . کمی چشمان باز میخواهد و نگاهی ژرف

artor said...

سلام به همه ی دوستان من که سالهاست اسلام را و به طور کلی, مذهب را و هر آنچه که غیر انسانی است را کنار گذاشته ام و کسان زیادی را نیز میشناسم که مانند من فکر میکنند
دیگر بر همگان روشن است که مذهب نشانه ی عقب ماندگی میباشد
رفتار همین مریم خانم رو ببینید
فحش میدهد
و نصیحت میکند
یه عالمه ادعا دارد ولی هنوز بلد نیست بحث کند و شخصیت پر از عقده ی خودش را با فحشهایش و شعارهایش, نشان میدهد. چهره ی واقعی این جور افراد خیلی وقت است که بر همگان معلوم شده
عصبیت و حرص خوردنهایشان را میشتاسیم
ترسها و عقده هایشان را درک میکنیم
بدبختیشان را و اینکه درونشان پر از زخم است پر از سرکوب و تحجر
مریم خوشگله: دیگه فایده نداره به خودت زحمت نده اعصابتو خرد نکن فحش نده سنگ میشیها ها ها ها ها
ما دستتو خوندیم
میدونیم مزدور کی هستی
برو همون جانمازتو آب بکش

artor said...

مریم کماندو را همه میشناسند
خودش هم میداند که چه جنایتهایی کرده میداند که اگر روزی مردم, قدرت را به دست بگیرند, امثال این جنایتکاران رژیم اسلامی را تکه تکه خواهند کرد
به امید آنروز

Anonymous said...

خانم مریم خود شما هم اقرار کردید که دید اسلام به زن ، نیمی از مرد است (در قسمتی که درباره ی شهادت 2 زن برابر با شهادت 1 مرد نوشته اید). در ضمن شما گفته بودید از چیزهایی که امروز لمس میشود صحبت کنیم ، خوب ، نصف مردم ایران را زنان تشکیل می دهند و چون تا حالا در ایران استثناهایی همچون فاطمه و مریم و ... که از نظر شما مستحق حقوق برابر با مردان هستند هم پیدا نشده (البته استثنا از دید شما ، چون مریم و فاطمه اتفاقا زندگی دردناکی هم باید داشته باشند ، با این توصیفاتی که در قرآن آمده است به عنوان مثال : فاطمه در سن 9 سالگی مجبور بوده با مردی چندین سال بزرگتر از خود ازدواج کند ، یعنی این آدم هیچ دوره ای را به اسم کودکی پشت سر نگذاشته و چون زن زمین زراعی مرد است در اسلام ، حکم میکند که 1 سال بعد هم بذر به بار بنشیند و دختری 10 ساله بچه دار شود)، پس همه ی زنان ایرانی آن شأن انسانی را نداشتند که نتوانستند حقی برابر با مردان داشته باشند!! یک نکته ی دیگر اینکه چرا در همه ی این آیه ها برای حقوق مردان، و انسان بودنشان شرط و شروطی گذاشته نشده ، اما به زن که می رسیم باید حقوقش را در چهارچوبی آن هم تحت نظارت مرد تعریف کنیم؟؟؟؟ گویا حقوقی که مردان دارند حق طبیعی شان است و زنان چون موجداتی نصفه و نیمه هستند ،اگر بخواهند آن حقوق را داشته باشند باید اول (به قول قرآن ) پاک شوند ، و به درجه ای خاص نزد خدا برسند و مراحلی را طی کنند و آنموقع شاید بتوانند به حقوقی ناچیز دست پیدا کنند !!

EHVAN said...

شکی نیست این خدایی که مریم از اون حرف میزنه و از کتابش مثال میاره همون بت مذاهب مردسالاری است. من نیز مدت زیادیست که از شر تحجر و مذهب, رها گشته ام. من احتیاجی به این طول و تفضیلها ندارم هر انسان امروزی میداند که نقش مذهب در استثمار انسانها چیست و مخصوصا در ایران که به نام مذهب, هر روز امثال همین مریمها, چه جنایتهایی میکنند

Unknown said...

سلام من نمیدونم اینجا چه خبره فقط خواستم بگم که من دوست پسر مریم هستم و او را خیلی دوست دارم و باید بگویم که او دختر بسیار خوب و نازی است و اصلا اینجوری که نسون میده نیست او اصلا حرفهای زشت و بی تربیتی نمیزنه فقط یه مشکل کوچک داره اون مریضه و مشکل روانی داره و گاهی وقتها دچار هذیان میشه. دکترها گفتند که باید بستریش کنیم. خواهش میکنم باهاش صحبت کنید تا قرصهاشو سر وقت بخوره. شما از حرفهاش ناراحت نشین . دست خودش نیست مریضه دیگه ولی دختر خیلی خوب و ملوسیه. من که باهاش خیلی حال میکنم و خوشگلترین و داغترین دویت دختر منه. چند وقت پیش که با هم خلوت کرده بودیم یکهو حالش بد شد باید بازم ببرمش دکتر. شما نصیحتش کنید شاید به حرف شما گوش بده و اینقدر منو اذیت نکنه. من بهش قول دادم که برای عید میبرمش شمال. فعلا خداحافظ. اجرتان با امام تایم

Anonymous said...

دوست عزيز سلام ... خوبي ؟ ... خوشي ؟ ... سلامتي ؟ ... عيدت مبارک باشه و اميدوارم سالي سرشار از شادي و موفقيت باشه برات سال هشتاد و شش
هرچند که ما عيد نداريم ولي بهر حال شما شايد داشته باشيد که وظيفه حکم ميکنه به شما تبريک بگم سال جديد شمسي را ...
اين عيد يک عيدي هست که من نمیدونم اسمش را چي بايد و اصلا چي ميشه گذاشت ...
عيد ما زمانيه که ايران آزاد بشه ... مردم آزاد باشند و در رفاه کامل زندگي کنند ... گرسنگي و بيکاري و .... از بين بره ... مردم و تمامي طبقات جامعه برابر باشند
عيد ما زمانيه که به اهدافمون و آرمانهامون درمورد آزادی وطنمون برسيم
عيد ما روز آزادي ايران و آزادي تمام مردم ايران هست
بگذريم ... دوست عزيز به وبلاگم يه سر بزني خوشحال ميشم ... دو تا پست آپديت کردم ... درضمن يک ايميل از طرف من برات شايد بياد که نشريه سازمان فدائيان ( اقليت ) را همراه با يک اطلاعيه در مورد معلمين فرستادم ... اگر دوست داشتي که هيچ ... اگر دوست نداشتي خبرم کن ... اگر هم احتمالا ایمیل بهت نرسیده یا فرستاده نشده بگو تا از این به بعد برات آخرین اخبار و رویدادهای کشور و نشریه کار و اعلامیه ها و اطلاعیه های سازمان فدائیان ( اقلیت ) فرستاده بشه ... درضمن اگر اطلاعاتی درمورد سازمان هم بخواهی برات تاریخچه و برنامه عمل و اهداف سازمان هم فرستاده میشه ...
موفق باشي ... به اميد ديدار در ايراني آزاد ... فعلا باي باي