Tuesday, February 20, 2007

راهکارهای عملی برای برداشتن حجاب چیست؟

لغو حجاب اجباری
راهکارهای عملی برای برداشتن حجاب چیست؟
چگونه میتوان برای این امر برنامه ریزی کرد؟
زنان در جامعه چگونه با حجاب اجباری مبارزه می کنند؟
آیا حمله به حقوق زنان ابتدا از خیابانها و روی مسئله حجاب شروع شد ؟
چرا کمپین یک میلیون امضا و جریانات دیگرپای لغو حجاب نمی روند؟
..................................................................
:طرحها و پوسترهای ارسال شده برای وبلاگ هشت مارس- نه به حجاب






این لوگو را در وبلاگ خود قرار دهید / کد لوگو را به همه بدهید / برداشتن حجاب، اقدام ما در هشت مارس


54 comments:

Anonymous said...

ba dorod

می خوام این لوگو رو بزارم توی وبلاگم ولی بلد نیستم

2 تا لوگو توی وبلاگم هست که یکی از دوستا برام گذاشته

می شه راهنمایی کنید...

Anonymous said...

دوست عزیز این کد اچ.تی.ام.ال را از توی باکس(مسطتیل)در وبلاگ کپی بگیرید و در قسمت ویرایش قالب(تمپلیت) وبلاگتان پیست کنید.این روش اضافه کردن این لوگو به وبلاگ است

Anonymous said...

سلام
ممنونم به من سرزدین
من خیلی سعی کردم لوگو شما رو تو قالبم بزارم
اما نشد
در هر حال ما هم به حجاب اجباری نه میگیم
موفق باشید
ما هم همراهتان هستیم

Anonymous said...

شیما جان کامنت بالا توضیح داده شده نحوه گذاشتن لوگو در وبلاگ.اگر که لینک داده اید آدرس وبلاگ خودرا بدهید تا لینک وبلاگ تان را در این صفحه قرار دهیم

Anonymous said...

سلام
.............
حــــــــــــــقیقت مثل کوهیست که عبور از آن طنابی می خواهد به اسم شک
و گذر از آن لحظه ایست به نام ایمان و یقین
.......................................م
همین

Anonymous said...

من گذاشتم...شما هم بگذارید
الان مشغول هستم
اگر به درستی قرار گیرد

Anonymous said...

رفقای عزیز درود
خیلی بیشتر از یک کامنت باید حرف زد . علیرغم اینکه من هم مثل همه تان می خواهم و تلاش می کنم که از بند تحجر و دگم های تهوع آور مذهب و سنت فارغ بشیم و علیرغم اینکه تلاش می کنم جهت آزادی حقوق و رفع تبعیض های جنسیتی و ... ولی برداشتن ناگهانی حجاب و حتی اعتراض در جهت اصلاح قوانین اش را در شرایط اجتماعی امروز کمی قابل مکث و تامل می بینم . تصور بازتاب ها و نحوه ی برخورد مردم و تبعاتی که در شرایط فرهنگی و به خصوص با در نظر داشتن محرومیت ها و سرکوب های جنسی و نیز سطح آموزش بسیار پایین فکر می کنم نزدیک به فاجعه خواهد بود . به نظرم جداً نیاز است گامهای اولیه و ریشه ای تری را برداریم و سپس قالب فرهنگی و سنتی و مذهبی چند صد ساله ( و چه بسا بیشتر ) حجاب را برداریم . نمی دانم شما که فعال این عرصه اید صاحب نظر تر و وقوف بیشتری بر جوانب امر دارید . پاینده باشید و در راه تصمیم هوشیارانه و سنجیده تان پایدار و پوینده .

Anonymous said...

سلام . لوگوی 8 مارس بدون حجاب را در وبلاگ ام اضافه کردم . لطفن شما هم شهبارا را در فهرست لینک های وبلاگ تان اضافه کنید . به امید پیروزی زنان و به دست آوردن حقوق از دست رفته شان . همیشه پیروز باشید

Anonymous said...

مخالفم!!!

Anonymous said...

سئوال پشت سر سئوال ، تبلیغات اتشین شما را حداقل ده جای مختلف دیده ام ....
چرا كسی با این همه راستی درستی و برابر طلبی شما ، نظری بحثی مطرح نمی كند ؟؟؟
خودتان هم بجای بحث در خانه خود ، گویا در خانه دیگران توانا ترید ؟!

Anonymous said...

دوست عزیز حقیقت تلخ
ما زمان بحث، بحث میکنیم هم در این وبلاگ و هم در وبلاگ دیگر دوستان.اما همه کار ما بحث کردن و حرف زدن نیست یک بخش اصلی،عملی کردن نظراتمان است و باید بیشتر به این بخش پرداخت ما نتیجه واقعی از کارهایمان میخواهیم نه فقط بحث نظری صرف.در ضمن اگرشما بحثی و یا سوالی دارید ارائه دهید پاسخ داده میشود و اگر هم تمایل دارید میتوانید بیایید در کنار همه دوستان برای هشت مارس تلاش کنیم که هشت مارسی اجتماعی ، فراگیر و بیحجاب داشته باشیم

Anonymous said...

من از حجاب متنفرم ولي فكر ميكنم
خرافاتي كه سالهايي طولاني تو مغز آدما جا خوش كرده در درجه اول نياز به آگاهي داره
در هر صورت موفق باشين
توي كشور ما حقي كه از زنها گرفته ميشه خيلي فراتر از مسئله حجابه
زن در قانون ما =حيواني مطيع براي مرد

Anonymous said...

من از حجاب متنفرم ولي فكر ميكنم
خرافاتي كه سالهايي طولاني تو مغز آدما جا خوش كرده در درجه اول نياز به آگاهي داره
در هر صورت موفق باشين
توي كشور ما حقي كه از زنها گرفته ميشه خيلي فراتر از مسئله حجابه
زن در قانون ما =حيواني مطيع براي مرد

Anonymous said...

سلام .........امید برابری در همه اشکال
آزادى زنـــــــان، معيـــــار آزادى جامعــــه

اســــــت
به منهم سر بزنید
ازادی برابری حکومت کارگری

Anonymous said...

درود
یک پیشنهاد داشتم اینکه آیا بهتر نیست عنوان "اجباری" را در عبارت "8 مارس حجاب را برداریم" اضافه کنیم؟
هیچکدام از اطرافیان و دوستان و اهل خانواده بنده علاقه ای به سر کردن حجاب نداشته اند اما تصور میکنم باشند کسانی که مایل به داشتن حجاب از روی انتخاب هستند.
جاوید ایران
با احترام

Anonymous said...

از دوستان عزیز خواهش میکنیم که آدرس وبلاگ خود را وارد کنند تا ما بتوانیم لینک آنها را در وبلاگ قرار دهیم.دوستانی تقاضای لینک میکنند اما آدرس خود را در کامنت قرار نداده اند.با تشکر

Anonymous said...

سلام
اگه راست ميگيد توي اين تشكيلات مزخرف خودتون روسري رو برداريد
ك منتقد فرقه ي رجوي

Anonymous said...

سايه جان ما همه مي دانيم كه در جمهوري اسلامي زن بعنوان يك انسان نهيچ ارزش و جايگاهي ندارد و عمق و ابعاد اين تهاجم بالاست ولي اين رژيم ضد زن اولين تهاجمش به حقوق زنها را با حجاب اجباري شروع كرد وبعد شروع به تهاجمات ديگر به حقوق زنان كرد حجاب نشانه و سنبل مذهب و جمهوري اسلامي است يك پايه و ركن حكومت اسلامى است. جمهورى اسلامى بدون حجاب يك رژيم بسيار شكننده اي خواهد بود كه به راحتي ميشه ضربات ديگرى بهش زد. حجاب تمام مشكل زنان نيست. اما دروازه مهمى است كه براي حل مشكلات ديگر حتما بايد از آن گذشت.

Anonymous said...

اونايي كه چادر سياه به سر ميكنن مگه خودشون زبون ندارن نكنه ششما دنبال دموكزاسي هستين آخي كشته منو
حتما هم براي رضا ي خدا دنبال آزادي زن ها هستين آقايون اونجا چكار ميكنن
گرفتم زن صفت ......
يا علي
من اگه عقل ندارم از علي براي شما عقل مي خوام

Anonymous said...

صفورا جان لینکت دادم

Anonymous said...

salam ,, logo ro gozashtam

Anonymous said...

http://video.tinypic.com/player.php?v=2dmh99j
http://8march2007.googlepages.com/Movie.wmv

به این كلیپ ستم بر زن موقوف به مناسبت ٨مارچ را نگاه كنید و به همه معرفی كنید و در وبلاگتان لینك كنید. از لوگوی روبان ٨مارچ استفاده كنید و در وبلاگ خود قرار دهید!
آزادی زن آزادی جامعه است!!!



http://8march.blogfa.com/
http://17esfand.blogfa.com/

Anonymous said...

مطالبی در مورد اجباری بودن حجاب وقرار دادن کلمه اجباری مطرح شده اند. به نظر من 1: خود نفس این کلمه "حجاب" مفهوم اجبار را به همراه دارد .2 : جنبشی که برای حذف حجاب تلاش میکند خواسته ها و مطالبات خودش را نمایندگی میکند . حرفهای خودش را میزند و از آن دفاع میکند . کسانی که علاقه دارند حجابشان را داشته باشند میتوانند آنرا رعایت کنند. قرار نیست که مدام از آنها اسم آورد یا به دلیل وجود این اندک افراد به مسئله حجاب و منشعات آن آوانس داد. :3مسئله آزادی پوشش است. اینکه کسی نتواند لباس شما را به شما تحمیل کند. گمان میکنم این خواسته گویای این هست. در ضمن به نظرم به اندازه کافی در مورد آن طرف قضیه در همه جا فضا برای صحبت هست

Anonymous said...

سلام
وبلاگت خیلی قشنگه بهت تبریک می گم امیدوارم تو کارت موفق باشی
البته من وقت نکردم همش رو ببینم
من تو رو توی وبلاگ 8 مارس پیدا کردم
من در مورد حقوق بشر و توسعه دموکراسی فعالیت می کنم و هدفم صلح و دوستی برای همه مردم دنیاس
وبلاگم هست:
http://www.medyamw.blogfa.com/
تازه شروع کردم خوشحال می شم بهم سر بزنی و اگه قابل بدونی در نوشتن وبلاگ کمکم کنی
دوست دارم هر کی این رو می خونه بیاد به وبلاگم و همه با هم مبادله ی لینک داشته باشیم
موفق باشید منتظرتون هستم

Anonymous said...

واقعا کم عقلید یا خودتان را به کم عقلی زده اید؟

Anonymous said...

برو کشکتو بساب!

Anonymous said...

برو کشکتو بساب!

Anonymous said...

چرا لغو حجاب؟

Anonymous said...

سلام . نمی دونم شما هم مثل خیلی اعضای حرکتای این مدلی سانسور تو برنامه تون هست یا نه , ولی به هر حال من کامنتمو می ذارم . لااقل اگه سانسور بشه خود سانسور کننده می خوندش . دوستان عزیز ! خواهش کمی کنم به خودتون بیاید . همه مون می دونیم که برابری به این معنی نیست که همه یه جور حق داشته باشن . دقت که بکنید می بینید که یه شکل بودن آدما دلیل مساوی بودن نیست . آیا شما می خواید مسابقات ورزشی خانومها به علت برابری دو جنس با آقایون مشترک باشه ؟ شک دارم . اگه این طور باشه در حق خانما ظلم شده یا اونا رو با آقایون برابر کردن ؟ اگه اشتباه می کنم لطفن آگاهم کنید .

Anonymous said...

زمان مي برد. نمي توان مثل رضا خان اقدام كرد. سنت را نمي توان با پاك كن پاك كرد. همه جوانب جامعه با هم و در طول زمان بايد مدرن شود. در غير اين صورت اكثريت سنتي تمام فعاليتتان را خنثي مي كند.

Anonymous said...

موفق باشی دوستم

Anonymous said...

بنظر من 8 مارس روز آزادی زن است آزادی نه فقط از قید استثمار و بهره کشی که آزادی از قید هرگونه قید و بند فرهنگی و دینی و قومی و ملی و سنت و میراث و عرف و مذهب و خدا و مردسالاری و خاک پرستی و ...

Anonymous said...

با درود فراوان
من با نظر شما صد در صد موافقم.من چند ماه پیش یک نظر سنجی در وبلاگم گذاشته ام که هنوز هم هست.می توانید نتایجش را ببینید.
www.kooroshhakhamaneshi.blogfa.com

Anonymous said...

dooste aziz salam .... hatman inkaar raa khaahim kard .... be omide 8 marsi sarshar az piroozi ... آپدیت کوچکی کردم .... ممنونت میشم سری بزنی .... به امید دیدار در ایرانی آزاد ..... کار - نان - آزادی ... حکومت شورائی ... زنده باد سوسیالیسم ... زنده باد حکومت شورائی ... سرنگون باد رژیم اسلامی

Anonymous said...

دوستانی صحبت از این میکنند که فعلا نمیشود. آهسته آهسته . هر چیز مراحل خودش را داردو... دوستان ، مردم در جامعه حجاب و خرافات و سنتهای عقب مانده و.. را هر روزه به زباله دان میاندازند ، شما هنوز میگویید نمیشود . مردم بسیار جلوتر از شما هستند . شما حتی از مردم عادی جامعه هم عقب ترید چه برسد به بخش رادیکال جامعه. مردم این بخش عقب مانده را پس خواهند زد و از رویش رد خواهند شد .نه بخش پیشرو ، آزادیخواه وانسانی را

Anonymous said...

مرز حجاب و بی‌‌حجابی كجاست؟

آيت‌الله طالقانی طي گفت‌وگويی ضمن تاكيد بر«وجوب» حجاب تاكيد كرد كه اين امر «واجب»، اجباری نيست . ايشان گفته بود: «اسلام، قرآن و مراجع دينی می‌‌خواهند زن‌های ما شخصيتشان حفظ شود. اصل مساله اين است. هيچ اجباری هم در كار نيست.» آيت‌الله طالقاني سپس با مرور مبارزات زنان در انقلاب گفت: « كسي در اين راهپيمايی‌‌ها ، خانم‌ها ، خواهران ما و دختران ما را مجبور نكرد كه اين‌ها با حجاب يا بی‌‌حجاب بيايند.» هيچ طرفش مجبور نبودند . ولي خودشان با احساس مسووليت اسلامی كه اين لباس يكي از شعارهای اسلامی و ايرانی است ، اصالت خودشان را خواستند نشان بدهند .... اين ‌كه حالا روسری ببندند ، نبندند ، هيچ ‌كس اجباری در اين كار نكرده ؛ ولي ما درخواست می‌‌كنيم ....

چند روز بعد نيز رهبر فقيد انقلاب طي مصاحبه‌ای تاكيد كرد: « همان نظراتی كه آقای آيت‌الله طالقانی فرمودند، موردنظر منِ و صحيح است.»

‌[ روزنامه اطلاعات - دوشنبه - 21/ 12/ 1357 ]

Anonymous said...

مشخص است که حجاب همه ی مشکل زنان نیست اما اگر برداشته بشود اعمال تبعیضهای دیگر را خیلی سخت ترمی کند . خرافات و مذهب را به زور و در سالهای طولانی تو مغز ما کردند ولی لازم نیست برای برداشتنشان سالها وقت صرف کنیم . آگاهی دادن جای خودش را دارد و الان وقت آگاهی دادن صرف نیست باید تلاش کرد این تبعیضها و ستم ها را ازجامعه حذف کرد
شیوا نظری

Anonymous said...

حجاب جز ابزاری برای عقب زدن زنان از جامعه نیست. شخصیت هیچ آدمی را هم نمی شود بالباسش تعیین کرد . حتما به نظر جناب طالقانی نصف بیشتر زنان دنیا بی شخصیت هستند
شیوا نظری

Anonymous said...

سلام صفوراجان
من یکی از پوسترها را در وبلاگم گذاشتم.ضمن انکه تو را هم لینک دادم.تو هم من را لینک بده اگر دوست داری

Anonymous said...

آخه يك نيست بگه بيچاره هاي از عقل ومخ ازاد شما ميخاي خودت رواز استثمار مرد آزادكني يا برعكس
اينجوري كه كعبه آمال مردا ميشه مگه نه اينكه الان توغرب زنها لختن و به جز نوك پستانها و سوراخ جلو وعقب باز گذاشتن بفيه جاهارو عادي ميدونن پس چرا بااين آزادي اينهمه قتل و تجاوز و اينها دارن
خجالت بكشين از نفهمي خودتون خجالت بكشين
www.love30t.com

Anonymous said...

سلام.من این لوگو رو گذاشتم.دوستان مخصوصا خانمها میگن تو میخوای روسری تو برداری.خوب زنان ما هم این جوری اند دیگه.پیروز باشی.

Anonymous said...

صفورا ی گرامی درود بر تو
امیدوارم روزی را در ایران شاهد باشیم که با زور و تو سری کسی را به داشتن حجاب یا برداشتن آن وادار نکنند .
با شما همراه می شوم و لوگوی نه به حجاب اجباری را در وبلاگم قرار دادم .

irshahbazi said...

از تلاش ها و زحمات شما قدر دانی می کنم.

شوق رهایی آپ شد.

Anonymous said...

با سلام در جواب جناب قلی میخواهم بگویم که:1-در بیان خواسته خود که نباید انسان را به خجالت کشیدن واداشت.
2-این بینش که زن کعبه امال مرد است ناشی از تفکر مردسالاری است.که کاملا منسوخ ومتحجر میباشد.
3-قتل و جنایت وسایر بزهکاری هایی که در جامعه رخ میدهد بیشتر ناشی از فقر واختلاف طبقاتی شدید میباشد. و اصلا ربطی به پوشش خانمها ندارد.ایا هیچ وقت از خود پرسیده اید در ایران که زنان پوشش اسلامی دارند چرا اینقدر امار جنایت بالاست؟

Anonymous said...

در بین عده ای از فعالین زنان این فکر وجود دارد که برگزاری تجمعات 8 مارس در فضای باز تنها موجب ایجاد تشنج می شود و چون نیروهای انتظامی اجازه ی حتی جمع شدن در فضای باز را نمی دهند و مانع از برگزاری مراسم می شوند ، این حرکت نه تنها تأثیری در اذهان نمی گذارد که مانع از انجام فعالیتهای دیگر جنبش زنان می شود نظر شما در این زمینه چیست؟
مینا

Anonymous said...

دوست عزیز واقعن فکر می کنید با این حکومت می شه؟

Anonymous said...

نه به حجاب !
من در وبلاگ گوشه ي دل خود لوگو را قرار دادم

مرسي از لطفتان

گوشه ي دل: www.moani.blogfa.com


www.dobarenou.blogspot.com

Anonymous said...

آدم وقتي مطالب وبلاگت رو مي خونه تخليه روحي مي شه انگار يكيداره حر فهاي منو مي زنه

اميدوارم روزي 8 مارس ايراني ها فرا رسد

راستي كاش مي نوشتي 8 مارس به شمسي دقيقا كي مي شه البته خودم حساب مي كنم...

ممنون

www.dobarenou.blogspot.com
www.moani.blogfa.com

kamparvar said...

وای اینجا چه خبره
جدا خسته نباشید خواندن مطالب مخالف با شما ناراحتم میکند امیدوارم که هر روز توانتان برای مبارزه بیشتر شود و ناامید نشوید من با این وبلاگ, موافق و همعقیده ام ومیگویم که در کنار رشد آگاهی و اطلاع رسانی باید مبارزه کرد وفعالیت نمود. من قبلا جزو آدمهایی بودم که میگفتم نمیشود و باید فردی عمل کنیم ولی حالا به این نتیجه رسیده ام که باید عملا وارد صحنه شد وراه مبارزه را از دیگر همراهان آموخت .

Anonymous said...

دوست عزیز خوشحالیم از آشنایی با شما .لطفا تماس خود را باما حفظ کنید.هشت مارس برابر با 17 اسفند میباشد

Anonymous said...

دوستی پرسیدند که با این حکومت میشه؟
باید بگم که حق گرفتنی است نه دادنی
اگر قرار می بود تمام کسانی که در تاریخ مبارزه اجتماعی انسانها گامی برداشتن و کاری کردندبه این فکر کنند که حکومت ، دولت واصولا کسانی که استثمارشون میکننداجازه میدن یا نه که تا به حال
حرکتی اتفاق نمی افتاد و بشر به هیچ کدام از دستاورد هاش تا به اینجا نمیرسید.به نظر من بحث اصلا سر این نیست که با این حکومت میشه یا نه.اعتراضات در جامعه از این مرحله گذشتند رفتندپای این مسئله که بریم بگیریم حقمون رو و اینکه حالا چطور باید این کار رو کرد مهمه . باید بیایم و راه حل هامون رو در این مورد بگیم

Anonymous said...

نوید گفته اند که با بی حجابی اجباری مخالفند.من قبلا در این مورد کامنت گذاشتم که دوستان بحث بر سر آزادی انتخاب پوشش است. لغو حجاب اجباری.لطفا در این مورد صحبت کنیم و راهکارهایمان را ارائه دهیم

Anonymous said...

دوست عزیز کامپرور جان از اینکه با هم یک هدف را دنبال میکنیم برای آن تلاش میکنیم خوشحالم.
اگر بتوانید بیشتر با هم ارتباط داشته باشیم خوب است شما برای 8مارس چه اقدامی کرداه اید؟ برای وبلاگ عکس، فیلم ومطلب بفرستید و به دوستانتان این وبلاگ را معرفی کنید

Unknown said...

هر چند دوست ندارم بهتون سلام بدم اما خوب چون ثواب داره سلام
شما ها يه مشت احمق هستيد كه داريد يه سري چرت و پرت مي گيد خودتون هم نمي فهميد چي ميگيد
حجاب رو برداريم كه بيايم ننه شما رو استاد كنيم
نميبيني چهقدر امسال تو دنبال يه نقطه نپوشيده از بدن جنس مونث اند
بعدش هم برو خارج رو ببين،زنها اصلا مورد احترام نيستند فقط كالا هستن عبرت بگير بدبخت بيچاره،نميدونم چه طوري اين همه مردم رو اسكول كردي
من براي خودت و اون پدر و مادرت متاسفم كه تو همچين طرز فكر كاملا غلطي داري
يهني خودت حاضري ننت لخت لخت بيرون بگرده اونوقت من بيام بكنمش
يه خورده فكر كن بعد زر بزن.
====آزادي در حجاب است نه در بي حجابي اي احمق ها =====