Friday, February 20, 2009

هشت مارس، علیه رژیم آپارتاید جنسی در ایران

سي سال از عمر ننگین حکومت ضد زن اسلامی میگذرد. حکومتی که بیحقوقی و ستم غیرقابل تصوری را برای زنان به ارمغان آورد و از همان زمان مبارزه وسیعی از جانب زنان و همه مردم آزادیخواه علیه آن شروع گردید.

اولین فرمان خمینی اجباری کردن حجاب بود و هزاران زن و مرد آزادیخواه در هشت مارس تاریخی سال ٥٨ در مقابل این فرمان ارتجاعی حکومت به خیابان رفتند و شعارهای "ما آزادی ميخواهيم" و "آزادی زن معيار آزادی جامعه است" ، "ما عليه حجاب اسلامی هستيم" و "انقلاب کرديم که آزاد باشيم" همچنان در اذهان مردم زنده است. این پاسخ قاطع مردم به فرمان حکومت و شروع مقابله گسترده و تعطیل ناپذیر مردم با حکومت بود.

جمهوری اسلامی حکومتی مبتنی بر آپارتاید جنسی و بیحقوقی تمام عیار زن است و حجاب مهمترین وسیله این انقیاد است. تحت این حکومت، زنان از هيچ حق فردی و مدنی برخوردار نيستند. سنگسار زن بدلیل رابطه جنسی خارج از ازدواج عمق این حکومت توحش قرون وسطائی و ضد زن را نشان میدهد. زن در ایران همان موقعیتی را دارد که سیاهپوستان در نظام نژادپرست آفریقای جنوبی داشتند. نظام آپارتاید نژادی در آفریقای جنوبی به گور سپرده شد، حکومت آپارتاید جنسی حکومت اسلامی هم باید به گور سپرده شود.

امروز جنبش برابری طلبانه زنان در ايران از همیشه گسترده تر، قدرتمندتر، رادیکال تر و متشکل تر است. هشت مارس امسال در شهرهای مختلف جهان و در حمایت از مبارزه مردم ایران علیه رژیم منحوس و ضدزن اسلامی به میدان بیائیم و افکار عمومی مردم جهان را علیه این حکومت به حرکت درآوریم.

زنده باد آزادي و برابري
زنده باد جنبش برابري طلبانه زنان در ايران

علیه تبعیض- سازمان دفاع از حقوق زنان
تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران
ژانویه ۲۰۰۹

1 comment:

Anonymous said...

سام
هر آنچه آفریده شد و شود و خواهد شد
نتوانست و نخواهد توانست که این
رژیم منفور از قول شما را نابود کند
و بیهوده تلاش مکنید زیرا به زودی
بر آنچه میگفتید پرسیده خواهید شد
برگردید بر فطرت راستین خویش
نه هوسهای جاری و جاوید